13 grudnia 2017

Transport i Spedycja » Kolejowy

Pierwszy ERTMS poziomu 2 dla kolei w Polsce

Pierwszy ERTMS poziomu 2 dla kolei w PolsceTechnologia firmy Bombardier jako pierwsza będzie eksploatowana w trybie mieszanym umożliwiającym prowadzenie ruchu z wykorzystaniem ERTMS Poziomu 2 oraz konwencjonalnych systemów sterowania ruchem na odcinku Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna korytarza transportowego E30 w Polsce
Bombardier Transportation – producent technologii dla transportu szynowego – zakończył dostawę Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) Poziomu 2 na odcinek Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna linii E30.
Tym samym Bombardier jako pierwszy w Polsce zakończył wdrażanie nowej europejskiej technologii dla krajowego systemu sterowania ruchem kolejowym. 


KIG: Polska kolej wyszła z zapaści

Zakres kontraktu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmował dostawę, instalację, testy i uruchomienie systemu sterowania ruchem kolejowym BOMBARDIER INTERFLO 450, obejmującego część pokładową i przytorową. W ramach projektu istniejący system sterowania ruchem był modernizowany do standardu ERTMS Poziomu 2 bez zakłóceń w prowadzonych pracach przewozowych. Linia E30 objęta jest programem modernizacji paneuropejskich korytarzy transportowych, mającym na celu zapewnienie ich interoperacyjności. W związku z tym, że modernizowany odcinek linii E30 stanowi połączenie z zachodnią granicą Polski, prace były koordynowane z niemieckimi przewoźnikami kolejowymi.
Instalacja pierwszego systemu ERTMS Poziomu 2 w Polsce wymagała uzyskania szeregu istotnych zezwoleń. W pierwszej połowie roku Bombardier, jako pierwszy dostawca w Polsce, uzyskał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla pokładowego systemu EBI Cab 2000 i jest jedynym dostawcą, który posiada takie zezwolenie na stosowanie urządzeń pokładowych ERTMS z narodowym systemem sterowania ruchem kolejowym w Polsce (SHP-STM).

Sławomir Nalewajka, prezes spółek dywizji Rail Control Solutions, Bombardier Transportation w Polsce, powiedział - Jako pionierzy w dziedzinie technologii sterowania ruchem kolejowym, z wielką przyjemnością ogłaszamy zakończenie realizacji tego projektu dla naszego bliskiego partnera, PKP PLK. Jest to początek większych możliwości i oczekiwań w zakresie efektywnego podróżowania przez Polskę z wykorzystaniem wzajemnie połączonych systemów transportowych. Ponadto, stanowi on odzwierciedlenie naszej unikalnej znajomości rynku sterowania ruchem kolejowym w Polsce.

Rozwiązania ERTMS Bombardiera, lidera w rozwoju tej technologii, są eksploatowane w 3000 pojazdów szynowych oraz dostarczane na ponad 29 000 km torów na całym świecie. W Polsce rozwiązania z rodziny systemów BOMBARDIER INTERFLO 450 są obecnie instalowane w ramach innych projektów, w tym na kolejnym odcinku linii E30, na linii E65 oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
X Polecamy artykuł:
4 zasady kontaktu z klientem

Bombardier jest największym inwestorem międzynarodowym w branży transportu szynowego w Polsce i zatrudnia około 1500 osób w czterech zakładach, zlokalizowanych w Katowicach, Łodzi, Warszawie oraz Wrocławiu. Działalność firmy obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw oraz pociągów pasażerskich, ram wózków, utrzymanie taboru kolejowego oraz projektowanie i produkcję systemów sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie główne linie kolejowe w Polsce, jak również linie Metra Warszawskiego są wyposażone w systemy sterowania ruchem kolejowym, zaprojektowane i wyprodukowane przez Bombardier Transportation.
źr. Bombardier

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×