17 sierpnia 2017

Transport i Spedycja » Kolejowy

Pierwszy ERTMS poziomu 2 dla kolei w Polsce

Pierwszy ERTMS poziomu 2 dla kolei w PolsceTechnologia firmy Bombardier jako pierwsza będzie eksploatowana w trybie mieszanym umożliwiającym prowadzenie ruchu z wykorzystaniem ERTMS Poziomu 2 oraz konwencjonalnych systemów sterowania ruchem na odcinku Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna korytarza transportowego E30 w Polsce
Bombardier Transportation – producent technologii dla transportu szynowego – zakończył dostawę Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) Poziomu 2 na odcinek Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna linii E30.
Tym samym Bombardier jako pierwszy w Polsce zakończył wdrażanie nowej europejskiej technologii dla krajowego systemu sterowania ruchem kolejowym. 


KIG: Polska kolej wyszła z zapaści

Zakres kontraktu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmował dostawę, instalację, testy i uruchomienie systemu sterowania ruchem kolejowym BOMBARDIER INTERFLO 450, obejmującego część pokładową i przytorową. W ramach projektu istniejący system sterowania ruchem był modernizowany do standardu ERTMS Poziomu 2 bez zakłóceń w prowadzonych pracach przewozowych. Linia E30 objęta jest programem modernizacji paneuropejskich korytarzy transportowych, mającym na celu zapewnienie ich interoperacyjności. W związku z tym, że modernizowany odcinek linii E30 stanowi połączenie z zachodnią granicą Polski, prace były koordynowane z niemieckimi przewoźnikami kolejowymi.
Instalacja pierwszego systemu ERTMS Poziomu 2 w Polsce wymagała uzyskania szeregu istotnych zezwoleń. W pierwszej połowie roku Bombardier, jako pierwszy dostawca w Polsce, uzyskał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla pokładowego systemu EBI Cab 2000 i jest jedynym dostawcą, który posiada takie zezwolenie na stosowanie urządzeń pokładowych ERTMS z narodowym systemem sterowania ruchem kolejowym w Polsce (SHP-STM).

Sławomir Nalewajka, prezes spółek dywizji Rail Control Solutions, Bombardier Transportation w Polsce, powiedział - Jako pionierzy w dziedzinie technologii sterowania ruchem kolejowym, z wielką przyjemnością ogłaszamy zakończenie realizacji tego projektu dla naszego bliskiego partnera, PKP PLK. Jest to początek większych możliwości i oczekiwań w zakresie efektywnego podróżowania przez Polskę z wykorzystaniem wzajemnie połączonych systemów transportowych. Ponadto, stanowi on odzwierciedlenie naszej unikalnej znajomości rynku sterowania ruchem kolejowym w Polsce.

Rozwiązania ERTMS Bombardiera, lidera w rozwoju tej technologii, są eksploatowane w 3000 pojazdów szynowych oraz dostarczane na ponad 29 000 km torów na całym świecie. W Polsce rozwiązania z rodziny systemów BOMBARDIER INTERFLO 450 są obecnie instalowane w ramach innych projektów, w tym na kolejnym odcinku linii E30, na linii E65 oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Bombardier jest największym inwestorem międzynarodowym w branży transportu szynowego w Polsce i zatrudnia około 1500 osób w czterech zakładach, zlokalizowanych w Katowicach, Łodzi, Warszawie oraz Wrocławiu. Działalność firmy obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw oraz pociągów pasażerskich, ram wózków, utrzymanie taboru kolejowego oraz projektowanie i produkcję systemów sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie główne linie kolejowe w Polsce, jak również linie Metra Warszawskiego są wyposażone w systemy sterowania ruchem kolejowym, zaprojektowane i wyprodukowane przez Bombardier Transportation.
źr. Bombardier

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×