22 października 2017

Transport i Spedycja » Kolejowy

Koleje Mazowieckie zmodernizują 91 EZT

Koleje Mazowieckie zmodernizują 91 EZTKonsorcjum ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.  zmodernizują elektryczne zespoły trakcyjne Kolei Mazowieckich.
Umowy zostały podpisane 17 grudnia 2015 r. i łącznie stanowią jeden z największych dotychczas zawartych kontraktów na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika. Całość została podzielona na 3 zadania, obejmujące naprawy w poziomach P4 i P5 wraz z modernizacją.
Ze strony Kolei Mazowieckich dokumenty podpisali członkowie zarządu: Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, oraz Andrzej Buczkowski, dyrektor finansowy. Wykonawcę reprezentowali: Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A., oraz Krzysztof Adamski, członek zarządu. Podczas podpisania obecny był także Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. 


Pierwszy ERTMS poziomu 2 dla kolei w Polsce

W sumie kontrakt obejmuje naprawy 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych z modernizacją i jest podzielony na następujące 3 zadania:
  • Wykonanie 19 napraw w poziomie P4 z modyfikacją w latach 2016-2017;
  • Wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia na żądanie Zamawiającego zakresu zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją w latach 2016 – 2017
  • Wykonanie 33 napraw w poziomie utrzymania P4.
Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln zł brutto.
- Podpisane dzisiaj dokumenty to kolejny istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie. Jest to sfinalizowanie największego przetargu na modernizacje taboru w historii Kolei Mazowieckich. Chcę przy okazji podkreślić, że podpisane umowy dotyczą ostatnich pojazdów przewidzianych do modyfikacji i modernizacji. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to dostrzegalna zmiana - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
W ramach napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją zostaną zamontowane nowe podzespoły, m.in.: przetwornica, sprężarka, silnik asynchroniczny, drzwi odskokowo-przesuwne. Zostanie zainstalowana pełna informacja pasażerska (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom), monitory LCD, system zliczania pasażerów, monitoring, oświetlenie, klimatyzacja, ogrzewanie szyb czołowych kabiny maszynisty, wc dla niepełnosprawnych. Pojazdy będą wyposażone w dwie krótkie pochylnie wykładane z podłogi przystosowane do obsługi wysokich peronów oraz dwie długie łamane, obrotowe pochylnie przystosowane do obsługi peronów niskich. Pojazdy zyskają instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki biletowe, WiFi oraz gniazdka sieciowe.
W ramach napraw w poziomie utrzymania P4 zostaną wykonane m.in.: powłoki lakiernicze „antygraffiti” na pudłach EZT. Zostaną wymienione wszystkie przyciski w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami w języku Braille’a. Wykonawca zamontuje WiFi, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku. Pojazdy zyskają pełną informację pasażerską (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom).
- Po raz kolejny nasza firma będzie realizowała tak duży kontrakt dla Kolei Mazowieckich. W ciągu jedenastu lat współpracy wykonaliśmy już ponad 400 napraw w poziomie P4 i 55 napraw w poziomie utrzymania P5. Cieszymy się, że wysoka jakość świadczonych przez nas usług znajduje uznanie zarówno w oczach przewoźnika, jak i pasażerów. Liczymy na dalszą współpracę w przyszłości - powiedział Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×