13 grudnia 2017

Transport i Spedycja » Kolejowy

Kolejne sukcesy Bombardiera na polskiej sieci kolejowej

Kolejne sukcesy Bombardiera na polskiej sieci kolejowejBombardier Transportation, producent technologii dla transportu szynowego i lider rynku srk w Polsce, zakończył realizację kolejnych kluczowych projektów w dziedzinie systemów sterowania ruchem kolejowym dla polskich kolei. Przedłużony został również kontrakt na utrzymanie systemów srk Bombardier Transportation eksploatowanych na sieci kolejowej PKP.
Z końcem 2015 roku system Bombardier Interflo 200 uruchomiony został na odcinku Warszawa Zachodnia-Skierniewice linii Warszawa-Łódź, jednej z najważniejszych i najbardziej obciążonych ruchem linii magistralnych. Projekt został zrealizowany przy niewielkich zakłóceniach w prowadzonych pracach przewozowych, w tym na najbardziej obciążonej stacji Warszawa Włochy, przez którą dziennie przejeżdża ponad 440 pociągów.


Nowy korytarz towarowego transportu kolejowego

Zakres prac obejmował m.in. utworzenie na stacji w Grodzisku Mazowieckim Lokalnego Centrum Sterowania, wyposażonego w system zdalnego kierowania i sterowania ruchem kolejowym EBI Screen 300. Inwestycja ta została zrealizowana przez zakład Bombardier Transportation z Katowic w rekordowo krótkim czasie trzech miesięcy.
W grudniu 2015 roku Bombardier Transportation zakończył również realizację kolejnego bardzo skomplikowanego projektu. W ramach programu modernizacji sieci kolejowej Bombardier wyposażył łącznie 92 przejazdy w systemy sygnalizacji przejazdowej EBI Gate, zlokalizowane w siedmiu województwach. Prace modernizacyjne realizowano zgodnie ze standardami robót budowlanych FIDIC (Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów), a zakres wymaganych prac obejmował branże: drogową, torową, automatyki kolejowej oraz energetyczną i teletechniczną. 
Projekt realizowany w ramach konsorcjum z Krakowskimi Zakładami Automatyki S.A. (KZA Kraków) obejmujący dostawę, instalację, testy i uruchomienie tak dużej liczby systemów sygnalizacji przejazdowej również został zrealizowany zgodnie z bardzo napiętym harmonogramem. Sześć z 92 przejazdów zlokalizowanych było na kluczowych liniach przygotowanych do eksploatacji nowych pociągów dużych prędkości, a realizacja prac wiązała się ze znaczną reorganizacją  harmonogramów prac instalacyjnych w celu zakończenia ich w terminie.
Bombardier Transportation jest również głównym dostawcą urządzeń i części zamiennych na potrzeby serwisu i utrzymania systemów sterowania ruchem kolejowym, zabudowanych na całej sieci PKP PLK od 2008 roku. Kolejna umowa serwisowa, obowiązująca do 2019 roku, obejmuje dostawę części zamiennych dla urządzeń srk firmy Bombardier, w tym przekaźników, napędów zwrotnicowych, systemów stwierdzania niezajętości, systemów sygnalizacji przejazdowej oraz komputerowych systemów zależnościowych.  
Sławomir Nalewajka, prezes zarządu spółek Dywizji RCS, Bombardier Transportation w Polsce, powiedział - Zrealizowane w ostatnim czasie projekty oraz kontynuacja umów na świadczenie usług utrzymaniowych systemów sterowania ruchem kolejowym w Polsce odzwierciedlają bardzo dobrą opinię klientów o naszych technologiach. Są dla nas także ważnym osiągnięciem, a zarazem niezmiernie istotnym dla modernizacji polskiej sieci kolejowej.
Bombardier Transportation ma dziewięćdziesięcioletnie doświadczenie w zakresie dostaw najnowszych technologii sterowania ruchem kolejowym na sieć kolejową w Polsce, w tym na wszystkie główne linie kolejowe oraz na dwie linie metra w Warszawie. W 2015 roku technologia INTERFLO 450 firmy Bombardier jako pierwsza w Polsce technologia ERTMS Poziomu 2 została włączona do eksploatacji.
jagr./Bombardier

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×