15 grudnia 2017

Transport i Spedycja » Kolejowy

Inauguracyjny kurs rosyjskiego składu Talgo

Inauguracyjny kurs rosyjskiego składu TalgoW sobotę, 17 grudnia br. odbył się pierwszy rejsowy przejazd międzynarodowego pociągu „Striż” relacji Moskwa-Warszawa-Berlin, zestawionego z nowoczesnych wagonów Talgo. Pasażerowie z Warszawy zyskali kolejne połączenie do niemieckiej i rosyjskiej stolicy. W inauguracyjnym kursie wzięli udział m.in. prezes PKP Intercity, Marek Chraniuk, a także dyrektor generalny Federalnej Pasażerskiej Kompanii, Piotr Iwanow. 
Rosyjskie Talgo pojedzie przez Polskę
Federalna Pasażerska Kompania i PKP Intercity uruchomiły regularne połączenie na trasie z Moskwy do Berlina. Skład nr 13/14 „Striż” kursuje w soboty i niedziele ze stolicy Rosji do Niemiec, natomiast w kierunku Moskwy w niedziele i poniedziałki. Po drodze pociąg zatrzymuje się m.in. w Smoleńsku, Terespolu, Warszawie i Poznaniu.



Skład odjeżdża o godz. 13:05 (czasu lokalnego) z Dworca Kurskiego w Moskwie, w Warszawie Wschodniej zatrzymuje się ok. godz. 01:38, natomiast do Berlina dociera o godz. 07:19. W drogę powrotną, ze stacji Berlin Ostbahnhof pociąg wyrusza o godz. 18:50, zatrzymuje się w Warszawie o godz. 00:13, zaś do Moskwy dojeżdża o godz. 17:25. Na odcinku polskim wagony Talgo prowadzą lokomotywy PKP Intercity. Z Brześcia do Terespola połączenie obsługuje jednostka EP07. Na odcinku z Terespola do Berlina część kursów prowadzi wyłącznie lokomotywa EU44, pozostałe są obsługiwane z Terespola do Warszawy jednostką EP09, a dalej do stolicy Niemiec pojazdem EU44.

Krótsza podróż z Moskwy do Berlina
Wyprodukowany przez hiszpańskiego producenta Patents Talgo S.L. skład jest pierwszym pociągiem wyposażonym w automatyczny system zmiany szerokości toru. Zastosowane rozwiązanie pozwala na skrócenie czasu przestawiania pociągu na stacji Brześć z toru standardu rosyjskiego (1520 mm) na europejski (1435 mm). Dzięki temu trasę z Moskwy do Berlina skład pokonuje w nieco ponad 20 godz., czyli o blisko 6 godz. krócej niż dotychczas. Pociąg może rozwijać maksymalnie 200 km/h, został również przystosowany do trudnych warunków atmosferycznych, takich jak wysoka warstwa śniegu czy oblodzenie torów.

Przejazd w komfortowych warunkach
Rosyjski skład Talgo jest zestawiony z 20 wagonów, z czego 2 są technicznymi – na początku i końcu pociągu. Podróżni mają do dyspozycji w sumie 216 miejsc - siedzące w 1. i 2. klasie, a także sypialne. Wagony sypialne 1. klasy typu LUX wyposażono w prysznic i toaletę. Na pokładzie pociągów na pasażerów czeka szereg udogodnień – wygodne fotele, klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie, ekologiczne łazienki czy bezprzewodowy Internet. Nie zabrakło też wagonu gastronomicznego i barowego. W składzie znalazły się również miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. Dodatkowo wewnątrz pociągu, dla osób niesłyszących, zamontowano ekrany LCD wyświetlające najważniejsze informacje na temat podróży.

Bilety do Moskwy od 121 euro
Bilety można nabyć na 60 dni przed terminem wyjazdu wyłącznie w kasach międzynarodowych PKP Intercity, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem systemu przewoźnika rosyjskiego. Przy zakupie obowiązuje dynamiczny system sprzedaży, więc ceny za przejazd ulegają zmianom. W ofercie podstawowej cena za przejazd z Warszawy do Moskwy w drugiej klasie zaczyna się od 121 Euro, natomiast do Berlina od 56 Euro. Na podróżnych czekają także zniżki. Seniorzy powyżej 60. roku życia oraz młodzież w wieku 12-26 lat mogą liczyć na 30% rabatu. Dodatkowo przy zakupie biletów dla dzieci do 12 lat podróżni otrzymają 50% zniżki.
jagr./PKP Intercity

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×