28 lipca 2017

Transport i Spedycja » Kolejowy

Ponad 9 milionów przewiezionych pasażerów

Ponad 9 milionów przewiezionych pasażerówRekordowy pierwszy kwartał w PKP Intercity
PKP Intercity nie zwalnia tempa i notuje kolejne wzrosty! W pierwszym kwartale 2017 roku z usług przewoźnika skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wyniosła ponad 14 mln pociągokilometrów.
PKP Intercity na ścieżce dynamicznego wzrostu
Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach. Początek bieżącego roku okazał się również udany dla przewoźnika. Od stycznia do marca 2017 roku na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów, generując blisko 14% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi  3% wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń ale wyższej frekwencji w już kursujących pociągach.




Pierwszy kwartał w liczbach
Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27% więcej seniorów, 26% rodzin i 10% studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej.
W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa - Kraków. Natomiast najwyższe wzrosty osiągnięto m.in. na trasach pomiędzy Białymstokiem a Warszawą (+71%), Krakowem a Przemyślem (+55%), Olsztynem a Warszawą (+43%), Kielcami a Warszawą (43%) czy Krakowem a Łodzią (+41%).

Bilety online zyskują popularność
Pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem kanałów zdalnych. W pierwszym kwartale 2017 roku 26% więcej podróżnych, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło bilet internetowy. Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Na początku marca br. PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienie. Pasażerowie zyskali możliwość zakupu online biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Dzięki temu podróżni mogą nabyć Bilet Rodzinny czy wybrać ofertę Duża Rodzina bez wychodzenia z domu.
jagr./PKP

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×