25 listopada 2017

Transport i Spedycja » Kolejowy

Lepsze podróże i zmodernizowane stacje na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz

Lepsze podróże i zmodernizowane stacje na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz

Możliwość atrakcyjnych podróży m.in. z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza oraz komfortowe warunki dla podróżnych na 22 stacjach i przystankach, to ważne efekty modernizacji linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości prawie 379 mln zł, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, zwiększy także poziom bezpieczeństwa i możliwości transportu kolejowego.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację linii łączącej Skarżysko-Kamienną z Sandomierzem. To kolejny projekt z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, który wchodzi w fazę realizacji.

Modernizacja prawie 100 km linii tworzy warunki dla znacznie lepszych podróży w regionie i w komunikacji międzyregionalnej. To szansa na przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Czas przejazdu szybkich pociągów na tej trasie szacowany jest na ok. 1h 30 min, a na trasie Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski wyniesie ok. 40 min. Dobre warunki podróży będą uzyskane dzięki przywróceniu prędkości do 120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych.

\Więcej podróżnych na wygodnych przystankach

Dla pasażerów kolei między Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem wzrośnie komfort obsługi na stacjach i przystankach. PLK przebudują m.in. 35 peronów. Będą wyższe i wygodniejsze dla pasażerów oraz wyposażone w nowe oświetlenie i lepiej oznakowane. Wszystkie obiekty zapewnią dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zmienią się stacje: Skarżysko – Kamienna, Wąchock, Starachowice Wschodnie, Kunów, Ostrowiec Świętokrzyski, Bodzechów, Jakubowice, Dwikozy. Również na czternastu przystankach, w tym: Styków Iłżecki, Brody Iłżeckie, Staw Kunowski, Boksycka, Brzustowa Opatowska, Ćmielów, Drygulec, podróżni wygodniej wsiądą do pociągów regionalnych.

Nowe tory i urządzenia

W ramach modernizacji linii planowana jest wymiana ponad 100 km toru i 25 km sieci trakcyjnej. Wyremontowanych zostanie 106 obiektów inżynieryjnych, m.in.: 34 mosty i 4 wiadukty drogowe. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy modernizacja 69 przejazdów. Znaczący wpływ na rozkładowe kursowanie pociągów będzie miała wymiana ponad 100 rozjazdów, istotnych elementów układu torowego na stacjach. Projekt zakłada również zwiększenie przepustowości linii dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji urządzeń na nastawniach.

Wartość umowy na „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to 378,8 mln zł netto. Inwestycję w formule „projektuj i buduj” zrealizuje ZUE S.A. Finansowanie inwestycji przewidziano z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2018-2021.

Projekt wpisuje się w tzw. Kolejową Magistralę Wschodnią, która usprawni komunikację między Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami.

To kolejna inwestycja PLK w województwie świętokrzyskim. Na atrakcyjność kolei w regionie wpłynie także planowana modernizacja linii nr 8 na odc. Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów. Poprawę skomunikowania regionu z woj. podkarpackim umożliwią także inwestycje na linii nr 25 z Mielca do Dębicy oraz przebudowa trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg / Sandomierz – Ocice / Padew.

jagr./PKP PLK



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×