26 maja 2018

Transport i Spedycja » Kolejowy

PKP PLK ogłosiły dwa przetargi za ok. 1,4 mld zł na poprawę dostępu do portów

PKP PLK ogłosiły dwa przetargi za ok. 1,4 mld zł na poprawę dostępu do portów

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły dwa przetargi na poprawę dostępu kolejowego do portów morskich w Gdańsku i Gdyni. Łączna wartość projektów w obu miastach wynosi ok. 1,4 mld zł - poinformowała spółka w przesłanym PAP komunikacie.

"Szykuje się obsługa większej liczby towarów, możliwość odprawiania cięższych i dłuższych pociągów - wzrost konkurencyjności kolejowego transportu towarowego" - napisano w komunikacie.

 

Jak podała kolejowa spółka, inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego przyczynią się do wzrostu gospodarczego kraju. Skróci się czas przewozu ładunków i zwiększy konkurencyjność przewozów towarowych względem innych środków transportu. Poprawa warunków dla transportu towarów jest jednym z głównych celów PKP PLK w obecnej perspektywie finansowej 2014-2020.

 

Modernizacja skupi się na przebudowie torów na stacjach portowych Gdańska (około 70 km) i Gdyni Port (130 km). Przebudowane zostaną rozjazdy oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Powstaną nowe obiekty inżynieryjne. Możliwa będzie obsługa dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej ilości towarów.

 

Według PKP PLK sprawniejszy ruch pociągów zapewni rozbudowa Lokalnego Centrum Sterowania, do którego dołączone będą stacje: Gdańsk Port Północny, Gdańsk Kanał Kaszubski i Gdańsk Zaspa Towarowa oraz budowa nowego Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port. W efekcie prac wzrośnie punktualność i szybkość przejazdu pociągów.

 

Łączna wartość projektów "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" oraz "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk" wynosi 1,4 mld zł, w tym niemal 84 proc. z funduszy unijnych - z instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) – "Łącząc Europę".

 

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają zrealizować program portowy do 2020 roku, który obejmuje porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Lepszy przewóz towarów ze Śląska do trójmiejskich portów będzie możliwy także dzięki modernizacji magistrali węglowej, na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice, za ponad 2 mld zł.

Ponadto przepustowość linii zwiększą inwestycje na trasie Bydgoszcz – Trójmiasto, o przewidywanej wartości ok. 4 mld zł, skrócą też czas przewozu ładunków.



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×