21 sierpnia 2018

Transport i Spedycja » Kolejowy

Powstają nowe przystanki kolejowe w Olsztynie

Powstają nowe przystanki kolejowe w Olsztynie
Trwa modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Olsztynka. Wykonawca wymienił tory i przystąpił do budowy dwóch nowych przystanków kolejowych w Olsztynie. Intensywne prace są również przy modernizacji peronów na stacjach i przystankach.

Trwają zaawansowane prace przy modernizacji blisko 30-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Olsztynka do Olsztyna. Pracuje ciężki sprzęt, w tym 165-metrowa oczyszczarka, która umożliwia sprawne oczyszczenie i wbudowanie kruszywa w torowisko. Są już nowe tory w centrum miasta. Wymieniono już 15 kilometrów szyn oraz 22 tys. podkładów. Oczyszczono ponad 30 tys. ton materiałów.


Nowe przystanki w Olsztynie
Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych związanych z budową nowych dwóch przystanków w Olsztynie. Dzięki nim mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Zaawansowane pracą toczą się przy przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki. Prowadzone są prace ziemne. W następnym tygodniu wykonawca rozpocznie układanie ścian peronowych. Na przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Śródmieście wykonawca przygotował wykopy pod fundamenty słupów trakcyjnych oraz prowadzi roboty przygotowawcze.

Lepsza komunikacja w regionie

Modernizacja linii z Olsztyna do Działdowa to sprawne podróże w regionie. Po pracach wzrośnie prędkość na linii. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, a miejscami nawet do 140 km/h. Skróci się czas przejazdu pomiędzy Olsztynem a Działdowem. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów. W ramach modernizacji poprawi się również poziom bezpieczeństwa na łącznie 47 przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia pojawią się na 24 skrzyżowaniach drogi z torami. Na 22 z nich przejazdy zabezpieczy sygnalizacja świetlna.

Modernizacja trasy kolejowej z Olsztyna do Działdowa prowadzona jest w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość robót to prawie 260 mln zł.

Źródło: Opracowanie własne przy udziale informacji od PKP PLK

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×