23 marca 2019

Transport i Spedycja » Kolejowy

Akiem i Bombardier wprowadzają na polski rynek innowacyjną lokomotywę TRAXX DC

Akiem i Bombardier wprowadzają na polski rynek innowacyjną lokomotywę TRAXX DC
Lider technologii mobilności Bombardier Transportation i Akiem, firma zajmująca się leasingiem taboru kolejowego, podczas spotkania prasowego w fabryce we Wrocławiu, poinformowały o wprowadzeniu na polski rynek nowej, innowacyjnej lokomotywy Bombardier TRAXX DC3.

Lokomotywa TRAXX DC3 jest obecnie najnowocześniejszym i najbardziej wydajnym pojazdem trakcyjnym zasilanym prądem stałym w Polsce.
 
W listopadzie 2018 roku firma Akiem zamówiła 20 takich lokomotyw w ramach umów na dostawę łącznie 33 lokomotyw TRAXX AC, DC i MS. Dostawy 33 lokomotyw zaplanowano na lata 2019 – 2021.
 
- Jesteśmy dumni, że od ponad pięciu lat świadczymy usługi na rzecz dużej liczby polskich operatorów, obsługujących ruch krajowy i międzynarodowy. Zdecydowaliśmy się na dalsze zaangażowanie na rzecz rozwoju i podnoszenia efektywności transportu kolejowego w Polsce oraz w Europie Środkowej poprzez zainwestowanie w około 30 nowych lokomotyw przeznaczonych do eksploatacji na polskiej sieci kolejowej i w ruchu transgranicznym. Do 2020 roku nasza flota będzie liczyć nie mniej niż 180 lokomotyw TRAXX, z czego 55 lokomotyw będzie eksploatowanych w Polsce. Oficjalnie otwieramy też biuro w Warszawie, aby wspierać rozwój zarówno Akiem jak i mgw Service w tym regionie i cieszymy się, że będziemy mogli korzystać w nowych umiejętności i wiedzy, aby jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów - powiedział Fabien Rochefort, prezes Akiem.

- Projekt ten po raz kolejny pokazuje, że nieustannie wspieramy polską gospodarkę, produkując w kraju nadwozia lokomotyw przeznaczonych na rynek polski, a także pojazdów eksportowanych niemal na cały świat. Do chwili obecnej zbudowaliśmy ponad 2400 takich nadwozi. Wszystkie pudła do naszych lokomotyw europejskich i północnoamerykańskich zostały wyprodukowane w zakładzie Bombardier we Wrocławiu. Ostatni kontrakt z naszym wieloletnim partnerem Akiem pozwolił rozszerzyć zasięg naszej innowacyjnej i najbardziej zaawansowanej w Europie lokomotywy TRAXX DC3 na Polskę, gdzie z wysoką niezawodnością eksploatowane były lokomotywy TRAXX poprzedniej generacji - dodał Peter Ammann, szef Globalnego Ekosystemu Freight Corridors w Bombardier Transportation.
jagr./pr

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×