Wtorek, 28 marca 2017     Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

O świątecznym szczycie paczkowym raz jeszcze

O świątecznym szczycie paczkowym raz jeszczeNa rynku kurierskim rozpoczyna się właśnie świąteczny szczyt paczkowy. Już pod koniec listopada rośnie liczba zamówień w sklepach internetowych i przybywa paczek w sieci kurierskiej. Jak co roku eksperci DPD Polska radzą konsumentom i e-sklepom, co zrobić, aby wszystkie przesyłki trafiły pod choinkę na czas.
Po „czarnym” piątku”, czyli dniu tradycyjnych w krajach anglosaskich i coraz popularniejszych w Polsce promocji i wyprzedaży poprzedzających adwent, kurierzy i sklepy internetowe zaczynają mierzyć się z największym wyzwaniem logistycznym roku – świątecznym szczytem paczkowym. W ciągu dwóch tygodni poprzedzających Wigilię średnie dzienne wolumeny przesyłek są większe nawet o 50% niż w pozostałej części roku.


Zbliża się szczyt sezonu dla firm kurierskich

Według badań firmy doradczej Deloitte „Zakupy Świąteczne 2016”, polskie rodziny wydadzą na tegoroczne prezenty pod choinkę średnio 1121 zł, czyli 5% więcej niż rok temu, a 37% tych pieniędzy zostanie wydane w sklepach internetowych.
- Bożonarodzeniowe szczyty są wyjątkowe, bo rozciągnięte w czasie. To już nie jeden, dwa dni, jak w przypadku coraz popularniejszego u nas „cyberponiedziałku”, ale długi okres wytężonej pracy całych zespołów firm kurierskich. Jak co roku już w połowie listopada przestawiamy się na przedświąteczne procedury – mówi Rafał Nawłoka,prezes Zarządu DPD Polska.
Firma DPD Polska na czas szczytu paczkowego zwiększa zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. Paczki będą doręczane również we wszystkie soboty grudnia. Co więcej, w tym okresie spółka wykracza poza rynkowy standard i udostępnia nadawcom możliwość wysyłania paczek w weekendy z dostawą w najbliższy poniedziałek po nich następujący. To idealna propozycja dla wysyłających, którzy chcą zrealizować wszystkie otrzymane zamówienia w tym gorącym okresie.
Jak usprawnić świąteczne zakupy - poradnik dla konsumentów
  • Chcąc uniknąć obaw, czy zamówione prezenty pod choinkę dotrą na czas, warto złożyć zamówienia w sklepach internetowych z odpowiednim, co najmniej dziesięciodniowym wyprzedzeniem. Wiele przesyłek dociera do adresatów z opóźnieniem z powodu błędnie, bądź nieczytelnie wypełnionych pól teleadresowych. Aby ustrzec się niepotrzebnego stresu, przedstawiamy poniżej kilka prostych porad, które zminimalizują ryzyko kłopotów.
  • Warto złożyć zamówienie w sklepie internetowym z bezpiecznym wyprzedzeniem, najlepiej dwutygodniowym, a najpóźniej na pięć dni roboczych przed Wigilią. Jest to również dobre zabezpieczenie przed skutkami czynników losowych, w tym m.in. wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mogą spowodować opóźnienia, a na które kurier nie ma wpływu.
  • Należy zadbać o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail).
Paczki standardowo doręczane są w godzinach pracy (pomiędzy 9 a 17), dlatego warto pomyśleć o zamówieniu przesyłki do miejsca, gdzie spędzamy większą część dnia.
Warto sprawdzić, czy zamawiany towar jest dostępny w magazynie e-sklepu. Jego brak z pewnością wydłuży cały proces doręczania prezentu.
Dobrze jest monitorować status przesyłki poprzez narzędzie służące do „śledzenia” paczki udostępnione na stronie internetowej DPD Polska.
Elastyczne zarządzanie odbiorem paczki ułatwia usługa Predict - odbiorca otrzymuje powiadomienie e-mail lub sms zawierające precyzyjną informację o  planowanym doręczeniu wraz z wygodną opcją zmiany terminu doręczenia oraz imię i numer telefonu kuriera.
- W tym roku po raz pierwszy za świąteczne e-zakupy będzie można zapłacić u kuriera DPD Polska kartą płatniczą, oczywiście jeżeli nadawca paczki, na przykład sklep internetowy, ma stosowne zapisy w umowie z DPD. Na razie płatności kartą dostępne są w Warszawie i we Wrocławiu, ale z czasem zostaną wprowadzone w całej Polsce  - mówi Łukasz Zembowicz, Dyrektor sprzedaży i marketingu DPD Polska.
- Planując przedświąteczne zakupy warto pamiętać, że w grudniu aura czasem płata figle. Opady śniegu czy gołoledź powodują duże utrudnienia w ruchu kołowym, na którym przecież opiera się cały transport przesyłek kurierskich. Odpowiednie wyprzedzenie, z jakim składamy zamówienia, pozwala zminimalizować ryzyko poważniejszych opóźnień – dodaje Łukasz Zembowicz.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?