24 października 2017

Transport i Spedycja » Kurierzy i poczta

Dobre wynik GeoPost w 2016 r.

Dobre wynik GeoPost w 2016 r.Istotny wzrost
Holding GeoPost zanotował w 2016 r. wyraźny wzrost. Przychód za 2016 rok wyniósł 6,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8,6% (9,3% według porównywalnych danych).
Wynik ten jest efektem zwiększenia wolumenów o 9,4% w porównaniu z rokiem 2015. Liczba przesyłek doręczonych na całym świecie w ubiegłym roku wyniosła 1,1 miliarda. 
Silny wzrost i międzynarodowy zasięg sieci DPDgroup pozwoliły GeoPost umocnić drugą pozycję na europejskim rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych):
Oprócz silnej obecności na wszystkich kluczowych rynkach europejskich, DPDgroup odnotowała doskonałe wyniki sprzedaży m.in. Wielkiej Brytanii  (wzrost o 13,2%), Francji (10,8%), Hiszpanii (10%).


UPS testuje drony w doręczeniach przesyłek

Dzięki wzrostowi wolumenu wynoszącemu 21,8% DPDgroup pozostaje najbardziej dynamicznym graczem na rynkach europejskich w segmencie B2C, z którego obecnie pochodzi ponad 36% przesyłek.
Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju DPDgroup jest wzrost liczby przesyłek na terenie Europy (o 13,1%). Grupa zachowała pozycję lidera w tym segmencie dzięki największej w Europie sieci połączeń drogowych. 
GeoPost, która pod marką DPDgroup działa na rynku kurierskim, jest podmiotem należącym do Le Groupe La Poste (Poczta Francuska). GeoPost wygenerowała 26% przychodów grupy Poczty Francuskiej za rok 2016, które wyniosły ponad 23 mld euro.
Rok ekspansji
W roku 2016 firma kontynuowała strategię ekspansji i zrealizowała szereg nowych inwestycji:
styczeń 2016 - nabycie pozostałych 50% udziałów w firmie DPD Rosja, działającej w Rosji, Kazachstanie i Białorusi. 
marzec 2016 – nabycie pozostałych 40% udziałów w brytyjskiej firmie wnDirect wspierającej międzynarodowy rozwój detalicznych sklepów internetowych.
lipiec 2016 – nabycie 100% udziałów w firmie Biologistic, jednej z wiodących we Francji firm zajmujących się transportem produktów farmaceutycznych i leków w kontrolowanych temperaturach. 
październik 2016 - zakup 100% udziałów w DPD Zeitfracht i w efekcie przejęcie całej sieci franczyzowej DPD w Niemczech jeszcze przed zakończeniem 2016 roku.
grudzień 2016 – nabycie 60% udziałów w firmie JadLog zajmującej drugą pozycję na rynku przesyłek kurierskich w Brazylii.
styczeń 2017 – nabycie mniejszościowego pakietu udziałów wynoszącego 37,5% w wiodącej na włoskim rynku kurierskim firmie BRT.

DPDgroup jest drugą co do wielkości międzynarodową siecią przesyłek kurierskich w Europie. Łączy w sobie innowacyjną technologię i wiedzę lokalną, świadcząc elastyczne i przyjazne usługi zarówno dla nadawców jak i odbiorców. Dzięki ponad 60 tys. pracowników i współpracowników oraz sieci 28 tys. punktów Pickup, DPDgroup codzienne doręcza 4 miliony przesyłek na całym świecie, pod czterema nazwami handlowymi: DPD, Chronopost, SEUR i Interlink Express. Właścicielem holdingu GeoPost jest Le Groupe La Poste.
jagr./pr

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×