24 października 2017

Transport i Spedycja » Kurierzy i poczta

Ponad 20 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru

Ponad 20 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioruPoczta Polska doręczyła już 20 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO). Rekordowym miesiącem był kwiecień br. z ponad 3 mln doręczonych EPO. Osiąganie tak dobrych wyników umożliwiło wyposażenie listonoszy w ponad 22 tys. tabletów oraz wdrożenie innowacyjnej aplikacji Mobilny Listonosz. Biorąc pod uwagę zakres i obszar wdrożenia oraz ilość pozyskanych urządzeń, jest to największy tego typu projekt w Europie.
Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru zastąpiło Zwrotne Potwierdzenia Odbioru w formie papierowej dla korespondencji wymiaru sprawiedliwości. Równolegle z realizacją kontraktu sądowego wdrażana jest obsługa przesyłek nadawanych przez komorników.




W procesie doręczania przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru wykorzystywanych jest ponad 22 tys. tabletów wyposażonych w aktywny rysik, umożliwiający rejestrowanie indywidualnych cech składanych podpisów. Do placówek pocztowych trafiło również ponad 10 tys. urządzeń typu signature pad przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych w ponad 7 tys. lokalizacji.
Aplikacja Mobilny Listonosz
Poczta Polska świadczy usługę elektronicznego potwierdzania odbioru z wykorzystaniem tabletów przy użyciu dedykowanej aplikacji Mobilny Listonosz od 1 marca 2016 roku. W ramach tego projektu listonosze w całym kraju otrzymali urządzenia mobilne podłączone do internetu, dzięki którym informacja o statusie przesyłki i jej doręczeniu przekazywana jest w czasie rzeczywistym do nadawcy.
Poczta planuje rozbudowywanie aplikacji Mobilny Listonosz o kolejne funkcje. Obecnie oprócz przesyłek z EPO na urządzeniach mobilnych można rejestrować kary SIM. Wkrótce na tabletach pojawi się aplikacja do sprzedaży ubezpieczeń a rozważana jest ponadto możliwość zakładania Profili Zaufanych we współpracy z firmą Envelo bezpośrednio u listonosza, bez  przychodzenia  do placówki pocztowej.
Przygotowane i wdrożone przez Pocztę rozwiązanie zmieniło rynek przesyłek w Polsce, zarówno w perspektywie Klienta jak i dostawców usług pocztowych. Rozwiązanie znacząco unowocześniło i usprawniło pracę wszystkich osób zaangażowanych w proces doręczania korespondencji i przesyłek, a także podniosło konkurencyjność Poczty w wymiarze biznesowym i stanowi podstawę do dalszego rozwoju oferty produktowej Poczty Polskiej.
Urządzenia do realizacji usługi dostarczyła firma T-Mobile Polska, dla której było to jedno z największych zamówień w historii.
– Dla T-Mobile realizacja kontraktu dla Poczty Polskiej była jedną z większych klienckich operacji logistycznych w ostatnich latach. Jako jedyna firma podjęliśmy się tego zobowiązania, a teraz cieszymy się widząc jak urządzenia i rozwiązania, które dostarczyliśmy ułatwiają życie i pracę w cyfrowym świecie – powiedział Artur Ostrowski, członek zarządu ds. rynku biznesowego T-Mobile Polska S.A.
jagr./PP

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×