25 czerwca 2018

Transport i Spedycja » Kurierzy i poczta

Inpost ma już 3000 paczkomatów w Polsce

Inpost ma już 3000 paczkomatów w PolsceInPost – należący do amerykańskiego funduszu Advent International – postawił trzytysięczny paczkomat w Mielnie przy ulicy Wojska Polskiego 4. Obecnie dla klientów e-commerce w Polsce dostępnych jest 290 000 skrzynek paczkomatowych.

- Pod względem udziału paczkomatów w  obsłudze handlu e-commerce  Polska jest unikatem na skalę światową, a paczkomaty cały czas zwiększają swój udział w rynku. W okresach największego zapotrzebowania na usługi wykorzystanie całej sieci sięga 100% stąd decyzja aby przyspieszyć inwestycję w jej rozwój. Konsekwentnie realizujemy tę strategię, skupiając się także na mniejszych miejscowościach, które mają olbrzymi – moim zdaniem niedoceniany - potencjał – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.


- Nie ma tygodnia, żebyśmy nie dostawali próśb z miejscowości w całej Polsce o postawienie nowego lub kolejnego paczkomatu. Nasz zakład w Zabierzowie pod Krakowem pracuje non stop, aby zrealizować wszystkie zamówienia – podkreśla Rafał Brzoska.

Brzoska dodaje, że Paczkomat® na stałe zdeklasował dostawy pocztą i jest drugim najpopularniejszym sposobem dostarczania zakupów dla sektora e-commerce.

Według raportu Gemiusa: E-commerce w Polsce w 2017 roku - paczkomaty InPost są drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 % klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 %. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21 %, a w 2017 już tylko 13 % kupujących w sieci.

Co ważne, obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje paczkomat InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.
jagr./pr

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×