22 września 2018

Transport i Spedycja » Kurierzy i poczta

InPost: 250 mln złotych inwestycji w 2018 roku

InPost: 250 mln złotych inwestycji w 2018 roku

InPost – operator logistyczny należący do amerykańskiego funduszu Advent International – zainwestuje w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Firma dysponuje siecią ponad 3500 Paczkomatów® w całej Polsce. W okresie styczeń – maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 41,2%, a kurier InPost o 43,4%.


W 2017 roku InPost zrealizował: 60 mln sztuk paczek, osiągnął 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r i 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r. W szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk.


- InPost zbudował mocną pozycję na polskim rynku logistycznym, bijąc kolejne rekordy w dostawach e-commerce. Doskonałe wyniki i rosnąca liczba przesyłek uzasadnia kolejne inwestycje w innowacje i jak najwyższy standard obsługi klientów. Planowane inwestycje pokazują poważne zaangażowanie Adventu w polski rynek logistyczny oraz wiarę w jego doskonałe perspektywy. W ramach rozwoju sieci InPost będzie wdrażać nowe standardy doręczeń i narzędzia do optymalizacji dostaw – powiedział Nick Rose, członek Rady Nadzorczej Grupy Integer.pl (właściciela InPost), partner i dyrektor zarządzający Advent International.


Plany rozwoju InPostu obejmą także:

  • Dalszy rozwój sieci logistycznej w Polsce i infrastruktury paczkomatowej
  • Rozbudowa sortowni i inwestycje nowe linie sortujące do oddziałów
  • Rozwój sieci kurierskiej
  • Nowoczesne urządzenia dla kurierów
  • Skanery magazynowe
  • Klatki transportowe
  • Rolkontenery transportowe
  • Narzędzia informatyczne do optymalizacji rejonów kurierskich

Paczkomaty zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21%, a w 2017 już tylko 13% kupujących w sieci. Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.

jagr./InPost




Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×