17 lipca 2019

Transport i Spedycja » Kurierzy i poczta

DPDgroup zanotowała ośmioprocentowy wzrost przychodów w 2018 r.

DPDgroup zanotowała ośmioprocentowy wzrost przychodów w 2018 r.
W 2018 r. DPDgroup kontynuowała wzrost, osiągając przychody na poziomie 7,3 miliarda euro, co stanowiło 30% przychodów Groupe La Poste, które zwiększyły się do kwoty 24,7 miliardów euro. W 2018 r. DPDgroup odnotowała 8% wzrost sprzedaży.

Do uzyskania takich wyników przyczynił się wzrost obsłużonych przesyłek o 7% w porównaniu z rokiem 2017. W 2018 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda paczek na całym świecie. Rekordową liczbę 9 milionów przesyłek doręczono w Cyber Monday.

Europejski rynek kurierski nadal rośnie, przede wszystkim dzięki trwającemu od kilku lat rozwojowi segmentu B2C, związanego ze zwiększającą się popularnością e-commerce. DPDgroup korzysta z hybrydowej sieci B2B – B2C. W 2018 r. segment B2B stanowił 59% jej wolumenów, a wolumeny w B2C grupy wzrosły w Europie o 16% wzrost. 

W ostatnich latach DPDgroup ugruntowała swoją pozycję na rynku KEP w Europie, utrzymując pozycję drugiej co do wielkości sieci przesyłek kurierskich.
DPDgroup dysponuje największą w Europie międzynarodową siecią połączeń drogowych oraz oddziały w 23 krajach. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Belgii (+23%), Polsce (+20%), Irlandii (+17%), Holandii (+16%), Francji i Wielkiej Brytanii (+9%).

Rozwój w wymagajacym otoczeniu
Nieprzerwany wzrost DPDgroup jest także wynikiem realizowanej przez nią strategii M&A, która objęła w minionym roku następujące wydarzenia:
- Nabycie Groupe ALP Delifresh, Freshlog i 360° Services przez Chronopost France w celu przyspieszenia rozwoju w obszarze świeżych produktów spożywczych i produktów prozdrowotnych
- Zakup mniejszościowego pakietu akcji w Ninja Van, intensywnie rozwijającej się sieci kurierskiej w Azji Południowo-Wschodniej
- Dwóch nowych franczyzobiorców w Hiszpanii, pozwalających wzmocnić pozycję SEUR na lokalnym rynku i zwiększyć udziały DPDgroup w firmie SEUR do 94%.

DPDgroup prowadzi też przygotowania do rozstrzygnięć związanych z opuszczeniem przez Wielką Brytanię struktur Unii Europejskiej.

Liczba przesyłek eksportowych międzynarodowych w DPDgroup w 2018 roku wzrosła o 14%. Ten trend jest skutkiem przede wszystkim rozwoju e-commerce, co potwierdza kolejna edycja badań Barometr E-shopper przeprowadzonych na zlecenie DPDgroup w 2018 r.2 Według raportu 58% e-nabywców w Europie dokonało zakupów w zagranicznym sklepie internetowym.
Około 65% z nich korzystało z e-sklepów europejskich, 47% wybrało strony chińskie, a 31% amerykańskie.
DPDgroup realizuje strategię oferowania tych samych usług dla przesyłek krajowych i międzynarodowych. Dzięki temu każdy klient w Europie może korzystać z usług takich jak Predict czy sieć 42 tys. punktów Pickup.
jagr./pr


Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×