23 lipca 2019

Transport i Spedycja » Kurierzy i poczta

FedEx i jego autonomiczny robot dostawczy

FedEx i jego autonomiczny robot dostawczy
Spółka FedEx ogłosiła opracowanie nowoczesnych rozwiązań dostawczych, które maja sprostać dynamicznie zmieniającym się potrzebom klientów – the FedEx SameDay Bot, autonomiczne urządzenie dostawcze zaprojektowane z myślą o usprawnieniu ostatniego etapu dostawy e-przesyłek tego samego dnia.

Za pomocą bota sprzedawcy będą mogli przyjmować zamówienia od klientów znajdujących się w pobliżu i dostarczać je do domów i firm klientów tego samego dnia. W celu zbadania zapotrzebowania sprzedawców na dostawy za pomocą urządzeń autonomicznych FedEx współpracuje z takimi firmami, jak AutoZone, Lowe’s, Pizza Hut, Target, Walgreens i Walmart.

Średnio ponad 60% klientów mieszka w promieniu około pięciu kilometrów od sklepu, co wskazuje na możliwość rozwoju dostaw na żądanie w bliskiej odległości.

- SameDay Bot firmy FedEx to innowacyjne rozwiązanie zaprojektowane, aby zrewolucjonizować rynek dostaw lokalnych i pomóc sprzedawcom skutecznie sprostać rosnącym oczekiwaniom ich klientów – powiedziała Brie Carere, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu i komunikacji FedEx. – Robot stanowi duży krok naprzód w realizacji naszego celu, jakim jest rozwiązanie problemu złożoności i ograniczenia kosztów dostaw tego samego dnia na bliskie odległości przy zastosowaniu bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań z myślą o rozwijającym się rynku e-handlu.

Robot FedEx powstaje we współpracy z DEKA Development & Research Corp. i założycielem spółki Deanem Kamenem, twórcą licznych przełomowych technologii, do których należą mobilny wózek inwalidzki iBot™ i Segway®.

- Robot posiada niezwykłe funkcje, które wyróżniają go spośród innych pojazdów autonomicznych – stwierdził Kamen. – Bazowaliśmy na zasilaniu iBota, zaawansowanego wózka inwalidzkiego z zatwierdzeniem FDA, które zapewnia ponad 10 milionów godzin niezawodnej pracy. Wykorzystując to rozwiązanie w innym urządzeniu, mamy nadzieję, że iBot stanie się jeszcze bardziej dostępny dla osób z ograniczeniami układu ruchu.

Robot FedEx jest przystosowany do poruszania się po chodnikach i poboczach, bezpiecznie przewożąc mniejsze przesyłki do domów i firm klientów. Do funkcji robota należą zaczerpnięta z iBota technologia zapewniająca bezpieczeństwo pieszego oraz zaawansowane rozwiązania, takie jak LiDAR i kamery, dzięki którym zasilany akumulatorem robot o zerowej emisji spalin może orientować się w otoczeniu.

Funkcje te są połączone z algorytmami uczenia maszynowego służącymi do wykrywania i omijania przeszkód, wyboru bezpiecznej ścieżki i przestrzegania przepisów drogowych i zasad bezpieczeństwa. Dzięki zastrzeżonej technologii robot jest bardzo wszechstronny – może poruszać się po niewybrukowanej nawierzchni, krawężnikach, a nawet po schodach, zapewniając niezrównaną jakość dostaw bezpośrednich.

Tego lata FedEx planuje testy robota na wybranych rynkach, w tym w Memphis w stanie Tennessee, po uzyskaniu zgód władz miast.

Pierwszy test przewiduje dostawy między wybranymi oddziałami FedEx Office. FedEx Office oferuje dostawy na ten sam dzień na terenie miasta dostępne na 32 rynkach i w 1900 miastach, z udziałem pracowników noszących uniformy FedEx i z wykorzystaniem pojazdów oznaczonych logo FedEx. Robot FedEx posłuży jako uzupełnienie obsługi dostaw tego samego dnia na terenie miasta.

- FedEx SameDay Bot otwiera nowy rozdział w naszej wieloletniej historii firmy, która skupia się na innowacyjności i zapewnianiu najwyższego poziomu usług, przy wsparciu dotychczasowego ekosystemu logicznego FedEx – powiedział Brian Philips, prezes i dyrektor generalny FedEx Office. – Cieszymy się, że możemy wprowadzić tę technologię, a tym samym poszerzyć zasięg naszych usług  o nowe rynki i zapewnić lepsze wsparcie naszym klientom. Firmy, które zajęły się zbadaniem potencjalnego wykorzystania naszego rozwiązania, okazały się bardzo pomocne w ustaleniu, że idziemy we właściwym kierunku, jeśli chodzi o przyszłość e-handlu.

Robot FedEx posłuży sprzedawcom w kilku segmentach, a pierwsza grupa klientów detalicznych, która zapoznała się z prototypem, doceniła wartość tej technologii dla ich sektorów.

- Wygoda i możliwości FedEx Same Day Bot mogą znacznie uprościć i przyspieszyć dostawy do wszystkich naszych klientów. Weźmy za przykład wykonawców robót, którzy mogą zaoszczędzić czas i pieniądze, gdyż nie muszą już opuszczać miejsca pracy, aby kupić potrzebne narzędzia i materiały w Lowe’s
– powiedział Don Frieson, wiceprezes marketu budowlanego Lowe’s ds. łańcucha dostaw. – Cieszymy się z możliwości poznania wszystkich możliwości podniesienia jakości naszych usług dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu.

Robota po raz pierwszy zaprezentowano publicznie w programie stacji NBC The Tonight Show Jimmy’ego Fallona  we wtorek 26 lutego. Prototyp zostanie udoskonalony, aby sprostać normom i przepisom bezpieczeństwa oraz potrzebom klientów.

jagr./FedEx

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×