23 lipca 2019

Transport i Spedycja » Kurierzy i poczta

Paczkomaty InPost najczęstszą formą dostawy w sklepach internetowych

Paczkomaty InPost najczęstszą formą dostawy w sklepach internetowych
Paczkomaty InPost – należące do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – są najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl.

Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do paczkomatów InPost.

Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.
W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

- Paczkomaty InPost są zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o popularność w zakresie dostaw zakupów oferowanych przez sklepy internetowe. Popularność tej dostawy przewyższa niemal dwukrotnie popularność doręczeń przez Pocztę Polską. Takie wyniki nas niezwykle motywują – ale też potwierdzają, że paczkomaty to po prostu najwygodniejsza i najbardziej oczekiwana przez klientów forma odbioru przesyłek. Nie tylko pozwalają na największą elastyczność w zakresie miejsca i godziny podjęcia paczki, ale też mają bardzo atrakcyjną cenę i co najważniejsze – aż 98% dostaw jest realizowanych już następnego dnia od nadania. To często szybciej niż większość dostaw kurierskich – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Ponadto InPost w ramach współpracy z ZEBRA Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android, umożliwiają szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wydajność dostaw InPost wzrosła nawet o 10%.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.

InPost wprowadza także elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do paczkomatów w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację paczkomatów przy sklepach Dino w całej Polsce.
jagr./pr

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×