15 listopada 2018

Transport i Spedycja » Lotniczy

Strajk na lotnisku? Kiedy pasażerom należy się odszkodowanie?

Strajk na lotnisku? Kiedy pasażerom należy się odszkodowanie?
Osoby pracujące na lotnisku można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to tzw. pracownicy naziemni, druga to zatrudnieni pośrednio przez linie lotnicze. Strajk ma duże znaczenie dla pasażerów. To, kto rozpoczyna protest, ma bezpośrednie przełożenie na to, czy przewoźnik wypłaci odszkodowanie podróżnym.

Jeżeli jest on organizowany przez zatrudnionych w linii lotniczej, wówczas można przypuszczać, że taka wypłata nastąpi. Jeżeli natomiast strajk prowadzą np. kontrolerzy lotów, wtedy można spotkać się z odmową wypłaty odszkodowania.


– Strajki, co do zasady, nie wyłączają odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźników lotniczych z tytułu odwołanych przez nich lotów. Pasażerowie mają zatem możliwość złożenia reklamacji i oczekiwania wypłaty odszkodowania – powiedziała serwisowi eNewsroom mec. Elżbieta Tyszka, główny prawnik GIVT Legal – kancelarii platformy technologicznej GIVT.

Potwierdził to Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w kwietniu tego roku. Od tego momentu można przyjąć, że sprawy takich podróżnych powinny być rozstrzygane na ich korzyść. Żadna linia lotnicza nie powinna kwestionować tego wyroku. Mogą zdarzyć się jednak takie sytuacje, w których przewoźnik zawiadomił swoich pasażerów na co najmniej 14 dni przed planowaną podróżą o odwołaniu lotu – to jedyny przypadek, kiedy może on uwolnić się od odpowiedzialności odszkodowawczej – dodała mec. Tyszka.
źr. eNewsroom.pl

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×