15 grudnia 2018

Transport i Spedycja » Lotniczy

Zatwierdzono plan generalny krakowskiego lotniska

Zatwierdzono plan generalny krakowskiego lotniska
Dokument  wyznacza kierunki rozwoju portu lotniczego w ciągu najbliższych dwudziestu lat. Wartość planowanych inwestycji to około miliard złotych. To dalszy rozwój gospodarki Krakowa i Małopolski oraz około 10 tysięcy bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy w regionie.

Zadania zaplanowane do 2036 roku, uwzględniają rozwój siatki połączeń i ruchu lotniczego w Polsce, który będzie również efektem powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego.


- Krakowskie lotnisko jest silne dzięki atrakcyjności Krakowa oraz aktywności i przedsiębiorczości Małopolan. Dzięki zaangażowaniu pracowników, we wszystkich firmach i instytucjach w cywilnej i wojskowej części lotniska, jest to największe lotnisko regionalne, zauważane także w międzynarodowych rankingach. Inwestycje, ujęte w zatwierdzonym dzisiaj Planie generalnym, będą realizowane przy uwzględnieniu zasad zrównoważonego rozwoju. Wymagają współpracy na każdym etapie ich realizacji, aby zapewnić sprawne i bezpieczne funkcjonowanie krakowskiego lotniska – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Realizacja zadań opisanych w zatwierdzonym dzisiaj Planie generalnym lotniska została podzielona na etapy i jest spójna z wdrożoną Strategią grupy kapitałowej spółki Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice sp. z o.o.
Dzięki temu w ciągu najbliższych 20 lat Kraków Airport będzie największym portem regionalnym w Polsce, które dąży do pełnienia roli lidera wśród europejskich portów regionalnych ze względu na najwyższą jakość obsługi pasażerów.

Najważniejsze inwestycje
W 2036 r. Kraków Airport będzie obsługiwać głównie połączenia europejskie, realizowane przez przewoźników wykorzystujących przede wszystkim samoloty kodu C czyli statki powietrzne najczęściej latające do/z Krakowa.  Głównym zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach Planu generalnego jest budowa nowej drogi startowej, która będzie miała długość 2800 m i będzie wyposażona w infrastrukturę umożliwiającą wykonywanie operacji lotniczych w III CAT.

Rozbudowany zostanie terminal pasażerski, wymaga to zmian na płycie postojowej lotniska, konieczne jest bowiem powiązanie inwestycji w logiczną całość z infrastrukturą zarówno w strefie ogólnodostępnej, jak i w zastrzeżonej. Na płycie postojowej (czyli miejscu, na których na lotnisku parkują samoloty) będzie ok. 35 stanowisk dla samolotów kodu C (obecnie są 22 takie stanowiska).

Zostanie także zmieniona lokalizacja terminalu Cargo, będzie on zbudowany bezpośrednio przy obecnej DW 774. Poprawi to dojazd do niego zwłaszcza samochodom ciężarowym, które nie będą już włączać się w wewnętrzny układ komunikacyjny lotniska przy terminalu pasażerski. Zgodnie z Planem generalnym ładunki cargo, jak do tej pory, będą obsługiwane głównie samolotami rejsowymi, a operacje cargo będą stanowiły niewielki odsetek lotów wykonywanych z krakowskiego lotniska.

Dzięki rozwojowi Kraków Airport do 2036 roku powstanie w regionie łącznie ponad 10 tysięcy dodatkowych miejsc pracy odzwierciedlających cztery wspomniane wymiary oddziaływania lotniska
na rynek pracy.
jagr./pr

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×