22 października 2017

Transport i Spedycja » Wodny

Morski Port Gdańsk uczestniczył w obradach o Jedwabnym Szlaku na konferencji w Chinach

Morski Port Gdańsk uczestniczył w obradach o Jedwabnym Szlaku na konferencji w Chinach

Przedstawiciele zarządu Morskiego Portu Gdańsk już po raz drugi wzięli udział w jednej z najważniejszych konferencji międzynarodowych, dedykowanych idei Jedwabnego Szlaku. The 3rd Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum, organizowane cyklicznie w Ningbo w Chinach, w tym roku skoncentrowało się na rozwoju przewozów drogą morską i lądową m.in. z udziałem Polski, Słowenii, Chorwacji, Rumunii i Chin.


Zarząd Morskiego Portu Gdańsk uczestniczył w obradach The 3rd Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum. Była to kolejna wizyta przedstawicieli ZMPG w Chinach. W ramach konferencji miało miejsce m.in. spotkanie czterech portów Europy Środkowo-Wschodniej oraz Portu Ningbo. Celem było zaprezentowanie możliwości działań i podkreślenie swojej roli w projekcie Jedwabnego Szlaku. Uczestnicy analizowali również przyszłe wzrosty lub spadki PKB ponad 60 państw leżących na trasie Jedwabnego Szlaku.

PKP Cargo liczy na rozwój kolejowych połączeń z Chinami


Chiny plasują się na trzecim miejscu w rankingu najważniejszych partnerów handlowych Portu Gdańsk, biorąc pod uwagę kraj pochodzenia i przeznaczenia ładunków obsługiwanych przy nabrzeżach portu.

Wystąpienie na konferencji poświęconej rozwojowi Jedwabnego Szlaku było dużym sukcesem Portu Gdańsk. Nasza prezentacja uwypuklała głównie inwestycję Portu Centralnego oraz jej wejście w następną fazę, jaką jest studium wykonalności. Równie ważna była jednak druga część wizyty, czyli cykl spotkań z potencjalnymi klientami Portu Gdańsk, działającymi w biznesie finansowym i logistycznym, a także z przedsiębiorstwami inżynieryjno-wykonawczymi  – mówi Łukasz Greinke, prezes zarządu portu Gdańsk.

W kwietniu 2017 r. inwestycja Portu Centralnego (portu centralnie położonego w Porcie Gdańsk) została przyjęta do programu rządowego z poparciem ministra transportu. Oznacza to jeszcze większe szanse na udział Polski w projekcie Jedwabnego Szlaku. Polska jest istotnym partnerem dla strony chińskiej nie tylko ze względu na świetne prognozy PKB, ale również z uwagi na renomę największego i szczególnie perspektywicznego rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Z kolei Chiny to jeden z najbardziej rozwojowych partnerów biznesowych Polski spośród krajów poza Unią Europejską.

Łącznie, w dwudniowych spotkaniach udział wzięło ponad 450 uczestników: przedstawicieli portów, instytucji rządowych, transportowych i naukowych, zajmujących się szeroko pojętą gospodarką morską. Goście wysłuchali wystąpień 12 prelegentów z Europy oraz 27 z Azji (w tym 21 z samych Chin). Była to już trzecia konferencja logistyczna zorganizowana w Ningbo w Chinach w ramach cyklu poświęconego Jedwabnemu Szlakowi. Jej organizatorami są prowincja i Port Ningbo, APEC Antwerpia, Port Klang, Shanghai International Shipping Institute, Drewry Shipping Consultants, Port Antwerpia, China Merchans Holding, Port Rotterdam, Port Singapur oraz Korea Maritime Institute.



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×