22 października 2017

Wiadomości » Wiadomości

Złote Impulsy z ETCS 2 dla Szczecina

Złote Impulsy z ETCS 2 dla Szczecina Dzisiaj - 29 maja br. na Dworcu Głównym w Szczecinie o godz. 12:30 odbyła się uroczystość przekazania pierwszych trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych IMPULS z siedemnastu zamówionych w 2016 roku przez urząd marszałkowski województwa zachodniopomorskiego.
Kontrakt zawarty we wrześniu 2016 r. gwarantuje dostawę 12 trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych pojazdów.  Ponadto NEWAG ma dostarczyć również symulator, na którym będzie szkoliła się kadra maszynistów do obsługi nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przetarg zakłada możliwość zwiększenia zamówienia nawet o dodatkowe 13 pojazdów.


Pierwsza kobieta maszynista w PKP Intercity!

Wśród pierwszych trzech pojazdów typu 36WEa, a oznaczonymi kolejno numerami 031 – 033 jeden jest wyjątkowy - złoty. Pozostałe będą już w malowaniu „standardowym”, zgodnym z malaturą z poprzedniego zamówienia nowego taboru. Po torach jeździ już trzynaście pojazdów IMPULS, których dostawa zakończyła się w grudniu 2015 roku.
Złoty EZT IMPULS 36WEa – 031 jako pierwszy pojazd w Polsce uzyskał zezwolenie ETCS poziomu drugiego wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. ETCS jest częścią wdrażanego w Unii Europejskiej systemu ERTMS, który ma zapewnić interoperacyjność transportu kolejowego,  czyli możliwość swobodnego poruszania się pojazdów szynowych w sieciach kolejowych poszczególnych państw bez konieczności zatrzymywania się na granicach oraz wymiany lokomotyw, bądź maszynistów.
Po 3 czerwca pociąg będzie kursować po Pomorzu Zachodnim, w szczególności na trasach nadmorskich. Nie będzie oznakowany w kolejowych rozkładach jazdy, jednak Urząd Marszałkowski ma podpowiadać podróżnym na jakich trasach i w jakich godzinach będzie można go spotkać. Pociąg ma być atrakcją nawiązującą do słynnego „złotego pociągu” z Wałbrzycha, który nie został jednak odkryty.
Elektryczne Zespoły Trakcyjne z rodziny Impuls są pojazdami niskopodłogowymi z jednoprzestrzennym wnętrzem, wyposażonym m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, opcjonalnie w automaty do sprzedaży biletów oraz kasowniki biletowe. Wnętrze zostało dostosowane do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się  przewidziano podjazdy (pochylnie), wysuwane stopnie, windy, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków  i rowerów.
Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł. Poziom dofinansowania zakupu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego może wynieść 85 proc., a pozostałe środki pochodzić będą funduszu kolejowego i środków własnych województwa.
jagr./pr

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×