Zawór recyrkulacji spalin – mniej sadzy, więcej mocy

Zawór recyrkulacji spalin (zawór EGR) zawraca część spalin z kolektora wydechowego do silnika. Dzięki recyrkulacji spalin spada temperatura spalania, a tym samym ilość szkodliwych dla środowiska tlenków azotu oraz zużycie paliwa.
Możliwe jest ograniczenie emisji sadzy nawet o 10 %. Zawór EGR otwiera i zamyka połączenie pomiędzy dolotem powietrza a kolektorem wydechowym. Stale przepływające spaliny zostawiają po sobie wyraźne ślady. Cząsteczki sadzy gromadzą się w komorze zaworu i z czasem go blokują.
Zjawisko to często określa się mianem osadzania nagaru. Nadmiar nagaru powoduje, że zawór nie może otworzyć się całkowicie lub blokuje się w pozycji otwartej. W takim przypadku pomaga jedynie wymiana zaworu.
Objawem usterki jest najczęściej spadek mocy silnika oraz czarne spaliny. Ponadto, może zaświecić się kontrolka układu sterowania silnika lub kontrolka ostrzegająca o problemach w układzie wydechowym.
Podczas wymiany zaworu EGR warto postawić na sprawdzoną jakość pierwszego montażu. Zawór recyrkulacji spalin febi 101203, pasujący do wielu modeli marki MAN, oferuje najlepsze parametry pracy i najwyższą trwałość.
Nie trzeba będzie posiadać dowodu rejestracyjnego ani polisy przy sobie podczas kontroli