Niedziela, 26 października 2014     Imieniny: Ewarysta, Lucyny, Lutosławy» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

PKP CARGO modernizuje lokomotywy spalinowe

PKP CARGO modernizuje lokomotywy spalinoweNa targach TRAKO w Gdańsku PKP CARGO zaprezentuje jedną z dwóch swoich zmodernizowanych lokomotyw SM48. Po modernizacji są już nowoczesne lokomotywy ST48 wyposażonymi w oszczędny silnik spalinowy, prądnicę główną, kontener pneumatyczny, mikroprocesorowe systemy sterowania i diagnostyki, które spełniają wszystkie wymagania odnośnie poziomu emisji spalin, drgań, hałasu, bezpieczeństwa oraz wymogi dotyczące ergonomii i warunków pracy drużyn trakcyjnych.




W maju spółka podpisała z firmą Newag umowę na modernizację 30 szt. lokomotyw spalinowych SM48 (TEM2). Dwie pierwsze z nich są już po modernizacji. Lomotywy tej serii są podstawowymi lokomotywami sześcioosiowymi do prowadzenia ciężkiej pracy manewrowej na stacjach rozrządowych zarówno po torze normalnym, jak również torze szerokim w rejonach przygranicznych. Lokomotywy te są wykorzystywane również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych.
Ponieważ PKP CARGO dysponuje pokaźną grupą lokomotyw manewrowych SM48, które cechują się solidną platformą umożliwiającą wygenerowanie znacznie większej mocy z silników trakcyjnych, o konstrukcji podatnej do przebudowy, decyzja o skierowaniu do modernizacji partii tych lokomotyw jest w pełni uzasadniona. Przewiduje się w najbliższych latach poddać łącznie ok. 50 szt. kompleksowej modernizacji w celu zagwarantowania dalszej eksploatacji na co najmniej kolejnych 25 lat.

Większa moc i mniejsze zużycie paliwa
Zakres modernizacji obejmie zwiększenie mocy lokomotywy do ponad 1500 kW, co pozwala uzyskiwać lokomotywę o uniwersalnych parametrach trakcyjnych – lokomotywę manewrową lub lokomotywę do prowadzenia pociągów towarowych, parametrami trakcyjnymi zbliżoną do lokomotyw serii ST43. Uzasadnieniem dla wdrożenia procesu modernizacji tych lokomotyw jest również konieczność skierowania do napraw głównych (P5) w najbliższych latach znacznej liczby lokomotyw tej serii.
Naprawa główna tej lokomotywy bez wymiany silnika spalinowego (remotoryzacji) nie może być brana pod uwagę gdyż stopień zużycia silnika spalinowego wymaga praktycznie jego wymiany w każdym przypadku (zużycie bloku, pęknięcia skrzyni korbowej, zużycie wału korbowego). Ponadto przestarzała konstrukcja tego silnika charakteryzuje się wysokim zużyciem paliwa i oleju silnikowego, przekroczeniem norm emisji spalin, hałasu i wysokim stopniem awaryjności.
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Jak oceniasz sytuację w swojej Firmie?