Wtorek, 25 listopada 2014     Imieniny: Elżbiety, Katarzyny, Klemensa» Dodaj ogłoszenie o pracę» Dodaj firmę do katalogu

ULC przestrzega przed bioetanolem

ULC przestrzega przed bioetanolem Komunikat Urzędu lotnictwa Cywilnego: dla użytkowników samolotów lekkich, którzy stosują jako paliwo do napędu silników benzyn samochodowych zgodnych z normami PN-EN-228.
Od 2007 roku zostanie wprowadzone do obrotu w Polsce paliwo silnikowe zawierające 5% dodatek bioetanolu, dlatego ULC zwraca uwagę wszystkim, którzy użytkują samoloty statków wyposażone w silniki samochodowe lub motocyklowe zaadaptowane do lotnictwa, w tym także w silniki firmy Rotax, że mogą mieć problemy związane z bezpieczeństwem eksploatacji w przypadku zastosowania benzyn samochodowych.
„Zastosowanie paliw samochodowych z bioetanolem, może prowadzić do obniżenia bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych, dlatego ostrzegamy i zalecamy, aby każdy użytkownik przed podjęciem eksploatacji silnika na benzynach samochodowych dokładnie znał Normę jaką spełnia stosowane przez niego paliwo oraz właściwości użytkowe tego paliwa, ponadto aby zaopatrywał się w paliwo tylko w renomowanych sprawdzonych stacjach benzynowych”.

Dalej – ULC stwierdza, że „zastosowanie paliw samochodowych zawierających bioetanol, w lotnictwie zawsze wiąże się z podwyższonym ryzykiem, między innymi z uwagi na następujące zagadnienia, które należy rozważyć podejmując się używania tych paliw:
• szybsze starzenie się tego typu paliw,
• pochłanianie wody, co może prowadzić do zalewania odstojników i zatykania filtrów,
• alkohol ma bezpośredni negatywny wpływ na smarowanie silnika,
• wpływ zawartości wody w alkoholu na zwiększenie korozji elementów wewnętrznych silnika po jego zatrzymaniu lub jego dłuższym postoju,
• problemy eksploatacyjne w niskich temperaturach, zamarzanie wody w paliwie, tworzenie mieszanki paliwowo- powietrznej,
• możliwość powstawania korków oparów paliwa, na skutek obniżenia temperatury parowania paliwa z zawartością alkoholu,
• alkohol jest rozpuszczalnikiem, który może wymywać osady z układu paliwowego i przenosić je do filtrów lub gaźników,
X Polecamy artykuł:
Stacja paliw w bagażniku

• możliwość wystąpienia wyższych temperatur spalin (EGT) z powodu spalania bardziej ubogiej mieszanki powietrza z alkoholem.
ULC poleca także wszytkim użytkownikom statków powietrznych, w tym obowiązkowo eksploatujących silniki Rotax do biuletynu "Service Instruction SI-912-016 oraz SI-914-019" z 28.08.2006 r. do Instrukcji Obsługi Silników ROTAX 912 oraz ROTAX 914 (http://www.rotax-aircraft-engines.com/pdf/dokus/d03830.pdf), dotyczącego materiałów eksploatacyjnych dla tych silników, w którym określone jest, jakie następstwa może pociągać za sobą używanie paliwa z dodatkami biokomponentów i niewłaściwych olejów silnikowych.
Ostrzeżenie to dotyczy zarówno ww. silników firmy ROTAX oraz innych silników, w których paliwem jest benzyna samochodowa. (ebi./ulc)
DODAJ DO: facebook Twitter
Wyślij tekst znajomemu Drukuj
Dodaj komentarz (rozwiń)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Spedycje.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
 

SONDA

Czy agenci celni powinni mieć swoje stowarzyszenie?