17 grudnia 2018

Wiadomości » Wiadomości

Firmoteka - co się dzieje w TSL

Firmoteka - co się dzieje w TSLDSV dla Nepalu
DSV dostarczyło 60 ton pomocy humanitarnej do Nepalu. Przedsięwzięcie to wymagało od operatora nie tylko ogromnego doświadczenia logistycznego, ale także walki z czasem – koniecznej, aby zdążyć przed porą monsunową.
Pomoc humanitarna musiała dotrzeć do Katmandu, na lotnisko położone 1,338 metrów nad poziomem morza i otoczone Himalajami. Nosi ono miano jednego z najniebezpieczniejszych na świecie, nie tylko ze względu na ukształtowanie otaczającego je terenu, ale także na zmienne warunki atmosferyczne nawet przed porą monsunową.


Jacek Przybyłowski nowym prezesem w polskim Hellmannie

DSV zdecydowało się skorzystać z Boeinga 747, aby przetransportować pomoc humanitarną ze Szwecji do New Delhi w Indiach, gdzie została ona następnie przeładowana do mniejszych samolotów, nie wymagających użycia platform załadunkowych. W ten sposób cały proces załadunku i rozładunku mógł się odbyć ręcznie, bez konieczności wykorzystania specjalistycznego sprzętu. W związku z trudną sytuacją w Katmandu DSV otrzymało zaledwie jedno pozwolenie na lądowanie dziennie, przez co przetransportowanie całego ładunku z Indii do Nepalu zajęło w sumie pięć dni. Pomimo trudności cała operacja zakończyła się sukcesem.


DSV posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z ONZ, NATO oraz organizacjami humanitarnymi, dla których realizowało wiele transportów w tereny dotknięte kataklizmami lub konfliktami zbrojnymi. Realizacją tych zadań zajmuje się DSV Projects, czyli specjalne zespoły w strukturach DSV Air & Sea, dedykowane do „zadań specjalnych

PGP i InPost wdrożyły EPO w całej Polsce

Polska Grupa Pocztowa i InPost zakończyły wdrażanie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru w całej Polsce. EPO działa już we wszystkich sądach powszechnych – codziennie do odbiorców dociera kilka tysięcy doręczycieli wyposażonych w specjalne elektroniczne urządzenia, na których można składać podpis. Nieodebrana korespondencja oczekuje w ponad 8000 punktach awizacyjnych zlokalizowanych na terenie całego kraju.
EPO całkowicie zastępuje papierowe zwrotne potwierdzenia odbioru, tzw. „zwrotkę”, które po odebraniu korespondencji trzeba wypełnić i wysłać do nadawcy.
Od strony technicznej EPO działa w ten sam sposób, co „tradycyjna zwrotka”. Różnica polega na tym, że zamiast na papierowym potwierdzeniu odbioru, adresat podpisuje się na dedykowanym urządzeniu elektronicznym. Za jego pośrednictwem informacja o odbiorze korespondencji on-line – w czasie rzeczywistym – trafia od razu do komputera prowadzącego sprawę sędziego. Cała operacja w sposób rewolucyjny przyspiesza obrót korespondencją sądową i trwa zaledwie kilkanaście sekund wobec kilkunastu dni, jakich potrzebuje papierowe potwierdzenie odbioru.

Więcej stacji IDS w Europie
International Diesel Service (IDS), przedsiębiorstwo realizujące potrzeby w zakresie tankowania paliw firm zajmujących się międzynarodowym transportem drogowym, dysponuje ponad 600 stacjami serwisowymi rozmieszczonymi w kluczowych punktach w całej Europie. IDS rozszerza swoją sieć o rynki wschodzące, takie jak Chorwacja i Słowacja, gdzie właśnie powstały nowe stacje serwisowe IDS, a jednocześnie tworzy nowe punkty w krajach Europy Środkowej, w których usługi IDS są już dostępne, np. w Gdańsku.
Lokalizacja każdego nowego punktu została dokładnie przeanalizowana, zaplanowana i usytuowana w pobliżu granic, portów, skrzyżowań autostrad lub dróg najpopularniejszych wśród kierowców samochodów ciężarowych.
Jako pierwszy dostawca paliw firma IDS wprowadziła bezdotykowe inteligentne karty paliwowe z chipem RFID i osobistym numerem PIN, które przyspieszają realizację transakcji i dodatkowo zwiększają ich bezpieczeństwo. Każda transakcja jest autoryzowana online, a do dyspozycji jest pracujący 365 dni w roku zespół ds. bezpieczeństwa, monitorujący wszystkie podejrzane transakcje.
Za pośrednictwem specjalnego serwisu internetowego klienci IDS mogą określać lub ograniczać maksymalną ilość paliwa, którą można zatankować jednorazowo przy użyciu danej karty lub na danej stacji. Mają też wgląd we wszystkie transakcje zrealizowane w całej sieci.

Stock Polska w Goodman Lublin Logistics Centre
Po niecałych sześciu miesiącach od zakończenia inwestycji Stock Polska w zaawansowane technologicznie zaplecze produkcyjne, spółka należąca do Stock Spirits Group inauguruje w Lublinie działalność nowego centrum logistycznego. Nowy obiekt będzie wynajmowany od firmy Goodman, globalnego eksperta w dziedzinie nieruchomości logistycznych.
Oparte na najnowszych rozwiązaniach logistycznych procesy zarządzania przepływem produktów, od etapu produkcji aż do dostawy do klienta, będą kolejnym krokiem w procesie realizacji wizji rozwoju firmy Stock Polska - tym razem działania skupią się na wzmocnieniu i ukierunkowaniu operacji związanych z magazynowaniem i dystrybucją gotowych produktów na zróżnicowanym i wymagającym rynku polskim.
Uzyskanie w tak krótkim czasie ogromnej przewagi nad konkurencją w obecnych, trudnych warunkach rynkowych to zasługa nowego centrum logistycznego w Lublinie. Otwarcie centrum w tak krótkim czasie było możliwe właśnie dzięki owocnej współpracy z firmą Goodman.

Panattoni Europe z nagrodą Manufacturing Excellence Awards 2015
Panattoni Europe jest liderem rynku powierzchni przemysłowych built-to-suit (BTS) w Polsce według konkursu Manufacturing Excellence Awards and Strategy Summit 2015. Podczas uroczystej gali wieńczącej konkurs, firma otrzymała sześć nagród.
Konkurs jest również okazją do dyskusji na temat kluczowych czynników wpływających na sektor produkcyjny. Dlatego wieczorne rozdanie nagród poprzedzało forum, podczas którego debatowano i badano możliwości biznesowe inwestycji o charakterze produkcyjnym.
Panattoni Europe uhonorowane zostało najważniejszymi nagrodami konkursu.
  |str. 1| 2 | Następna

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×