11 grudnia 2018

Wiadomości » Wiadomości

Wózki widłowe które są bardziej ekonomiczne

Wózki widłowe które są bardziej ekonomiczneHybryda spala 1 700 litrów mniej
Choć idea hybrydowych wózków widłowych jest znana nie od dziś, rozwiązanie nie stało się dotąd powszechnie stosowanym standardem. Wyniki testów przeprowadzonych w holenderskich zakładach Van Gensewinkel, wskazują jednak, że pojazdy tego typu mogą być ekonomicznie uzasadnionym wyborem.
Van Gensewinkel to wywodzący się z Holandii potentat europejskiego rynku wywozu i recyklingu. Grupa zatrudnia łącznie 5 800 pracowników i osiąga obroty na poziomie miliarda euro rocznie. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w przetwarzaniu śmieci w energię oraz materiały surowe. W 2014 roku 93% zebranych odpadów zostało wykorzystanych powtórnie, co pozwoliło zmniejszyć ilość CO2 wyemitowanego do atmosfery przez przemysł o ponad 1,19 miliona ton.



Zrównoważony rozwój to jednak priorytet firmy nie tylko w perspektywie świadczonych usług, ale również w ramach organizacji wewnętrznych procesów. W centralnym dziale produktów chemicznych w Geldrop, przetwarzającym odpady chemiczne i przemysłowe, celem ograniczenia zużycia paliwa, podjęto decyzję o testowaniu hybrydowych wózków widłowych.
Charakterystyka funkcjonowania wózków widłowych w Van Gensewinkel
W zakładzie w Geldrop wózki widłowe są wykorzystywane do załadunku i rozładunku samochodów ciężarowych, transportu odpadów oraz materiałów otrzymanych w procesie recyklingu. Przewożąc beczki, kartony, opakowania, pudełka i palety, pojazdy pracują średnio przez 2 000 rocznie. Modernizacja floty intralogistycznej jest jednym z działań wychodzących naprzeciw długoterminowym założeniom Van Gensewinkel. Wśród nich wyróżnia się konsekwentne ograniczenie śladu środowiskowego firmy oraz optymalizacja procesów operacyjnych, dążąca do wzrostu ich opłacalności dzięki zwiększeniu efektywności. – Założenia wyznawanej przez Van Gensewinkel polityki „Waste no more” są bliskie celom sformułowanym przez STILL w ramach akcji „Mission: Zero Emission”. W obu przypadkach za kluczowe uznaje się ograniczanie ilości emitowanych do atmosfery szkodliwych substancji – mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. – Gdy partner wyszedł z inicjatywą testowania czołowych wózków STILL RX70 Hybrid, przyjęliśmy ją entuzjastycznie. Jeszcze bardziej satysfakcjonującym momentem było otrzymanie informacji, jakie wyniki osiągnęły w testach nasze pojazdy – dodaje ekspert.
Hybryda może więcej
Rozpoczynając testy, do dyspozycji operatorów oddano model wózka hybrydowego w celu wykorzystania go podczas wykonywania codziennych zadań. Spisano również liczbę roboczogodzin na licznikach wszystkich maszyn oraz przygotowano szczegółową ewidencję ilości wydawanego paliwa.
W ciągu niemal trzech tygodni testów w Van Gansewinkel, badany wózek RX 70 przejechał około 150 motogodzin, zużywając przy tym 175,2 litra oleju napędowego. Na tej podstawie oszacowano, że pojazd wykorzystuje średnio 1,168 litra na godzinę, co w porównaniu do innych wózków aktualnie użytkowanych w przedsiębiorstwie, pozwoliło uzyskać oszczędności rzędu 0,76 litrów na godzinę. W skali roku oznacza to ograniczenie zużycia paliwa sięgające 1500 litrów oleju napędowego na jeden wózek. - Byliśmy bardzo zaskoczeni wynikami. Tym bardziej, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że model STILL RX 70 Hybrid waży 3,5 tony - znacznie więcej niż 2,5 tonowe wózki, których obecnie używamy - powiedział Eric Sloots, kierownik centralnego działu produktów chemicznych Van Gensewinkel w Geldrop. – Oczywiście, RX 70 Hybrid są nowsze i bardziej zaawansowane technologicznie niż pojazdy które posiadamy. Wciąż jednak uzyskane wyniki są naprawdę imponujące – dodaje Eric Sloots. Opierając się na zawartych w dokumentacji technicznej danych dotyczących zużycia paliwa, w przypadku modelu o ładowności na poziomie 3 ton, oszczędności mogą sięgać nawet 1 700 litrów oleju rocznie na jednym wózku.
Źródło przewagi technologicznej
Efektywność pojazdów hybrydowych wynika ze stosowanego w nich wydajnego układu napędowego. – W pojazdach typoszeregu STILL RX 70 Hybrid, silnik Diesla napędza prądnicę, która generuje energię elektryczną, zasilającą układy robocze wózka widłowego. Kondensatory Ultracaps zapewniają gromadzenie energii odzyskiwanej podczas hamowania pojazdu. Energia ta jest oddawana do systemu i wykorzystywana przy następnym przyspieszaniu pojazdu – tłumaczy Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu STILL Polska. - Dzięki dodatkowym 8 kW energii, wózek RX 70-35 Hybrid może być wyposażony w mniejszy, a przez to ekonomiczniejszy silnik, co zapewnia obniżenie poziomu całkowitego zużycia energii – dodaje.

brus/PR

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×