28 czerwca 2017

Wiadomości » Wiadomości

Amica buduje centrum logistyczne

Amica buduje centrum logistyczneAmica S.A. finalizuje budowę centrum logistycznego na terenie fabryki we Wronkach. Jego najbardziej innowacyjną i już rozpoznawalną częścią jest magazyn wysokiego składowania, jeden z nowocześniejszych w Polsce zarówno pod względem konstrukcji, jak i całkowitej automatyzacji przyszłego funkcjonowania. Transport potężnych elementów konstrukcyjnych odbył się w nocy z czwartku na piątek (z 11 na 12 maja).  
Piętnastopiętrowy budynek już góruje nad fabryką i nad miastem. Ma 46 metrów wysokości i 6,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Do budowy i wyposażania magazynu użyto już ponad 2 tys. ton stali. To tyle, ile waży 95 wagonów kolejowych bez ładunku. Inwestycja będzie zakończona latem tego roku i znacząco wpłynie na funkcjonowanie największego polskiego producenta AGD.


BTS o powierzchni 42 tys. mkw dla firmy Agata

– Inwestycja świadczy o tym, że wiążemy swoją przyszłość z Wronkami. Dzięki rozbudowie centrum logistycznego na terenie fabryki i oddaniu do użytku magazynu wysokiego składowania będziemy mogli jeszcze szybciej i sprawniej pakować i ekspediować nasze produkty. Uzyskamy 26 tysięcy miejsc paletowych. Ważny jest także aspekt ekonomiczny. Zaoszczędzimy głównie na wyeliminowaniu czynszu za wynajem powierzchni magazynowej oraz na transporcie naszych produktów i towarów pomiędzy magazynami zlokalizowanymi w różnych miejscach. Dotychczas jedną z dwóch głównych lokalizacji naszych magazynów było Niepruszewo, oddalone prawie 50 kilometrów od Wronek – mówi Tomasz Machaj, dyrektor ds. inwestycji i utrzymania ruchu Amica S.A.
Obecnie inwestycja wkracza w fazę dozbrajania budynku. Na noc z 11 na 12 maja zaplanowano dostawę 5 układnic, które będą głównie odpowiadały za transport wewnątrz magazynu. Z Niemiec przywiezie je pięć ciągników siodłowych, każdy z nich o  długości (łącznie z ładunkiem)  55 metrów. O dużym zainteresowaniu mieszkańców tym zdarzeniem decydują gabaryty. Każda z pięciu układnic składa się z dwóch 45-metrowych masztów, o łącznej wadze około 30 ton oraz dwóch trawersów.
Trasa przewozu sprzętu wymagała do tej operacji specjalnego przygotowania. Transport przebiegać będzie przez pięć gmin powiatu szamotulskiego – od strony Poznania, przez Pniewy. Najtrudniejszym okazał się ostatni etap - we Wronkach, na ulicach Poznańskiej, Bolesława Chrobrego i Mickiewicza konieczne było czasowe usunięcie znaków drogowych, a nawet sygnalizatorów świetlnych. Dla skrzyżowań, na których tiry skręcić muszą pod kątem 90 stopni, opracowano też sposób manewrowania, zabezpieczenie krawężników i zieleni.
Montaż układnic rozpocznie się 15 maja. W przeprowadzeniu tej nowatorskiej operacji kluczowe mogą okazać się warunki atmosferyczne.
jagr./pr
 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×