24 sierpnia 2017

Wiadomości » Wiadomości

Rozbójnicy naszych czasów

Rozbójnicy naszych czasów

W regionie EMEA znacząco rośnie liczba przestępstw w obszarze transportu ładunków. Bandyci i gangi złodziei - myli się ten, kto myśli, że zagrożenie z ich strony jest dla kierowców przewożących wartościowe towary kwestią przeszłości. W 2016 r. w regionie EMEA łupem przestępców drogowych padło ponad 2600 pojazdów, a średnie straty wyniosły 68 000 euro. Obecnie wśród firm zajmujących się transportem ładunków standardem jest wykorzystywanie śledzenia pojazdów za pomocą GPS do ochrony przed tego typu przestępczością.

Somalia a Nigeria – czyli różnica między krajem piratów a procederem


W poprzednim roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (w regionie EMEA) liczba przestępstw w transporcie ładunków niepokojąco wzrosła. Według danych TAPA* (międzynarodowej organizacji prowadzącej ewidecję takich zdarzeń) w 2016 r. odnotowane szkody były o 72% większe niż w roku 2015. W Wielkiej Brytanii zaobserwowano najwyższy poziom przestępstw w transporcie, do których doszło tam 1188 razy. Średnie straty związane z kradzieżą ładunków w 2016 r. wyniosły ponad 68 000 euro. Jednak największe odnotowane straty jednostkowe osiągnęły wartość 4 milionów euro, kiedy to w zeszłym roku skradziono biżuterię przewożoną przez włoskiego kierowcę ciężarówki, który został porwany z wykorzystaniem opancerzonego pojazdu.

W celu prewencji i wykrywania przestępstw oraz minimalizacji strat operatorzy międzynarodowych i krajowych przewoźników coraz częściej chronią przewożone ładunki za pomocą narzędzi telematycznych. Ochronę tę można jednak dopełnić innymi rozwiązaniami IT. Dzięki całodobowemu śledzeniu ładunku jego nadawca od razu zauważy sytuacje, które mogą dać złodziejom pole do działania, np. jeśli pojazd zboczy z wyznaczonej trasy lub jeśli kierowca przekroczy określony czas oczekiwania.

Ochrona transportowanego ładunku jest równie ważna w przypadku wszystkich sektorów rynku, bo przecież każdy rodzaj towaru może paść łupem złodziei. Duże firmy przewozowe dostrzegły istotę ochrony ładunku za pomocą technologii GPS, dzięki której nadawca może w czasie rzeczywistym śledzić wysokowartościowe towary i zareagować w razie podejrzanego zdarzenia — tłumaczy Paweł Wloczek, country manager WebEye Polska.


źr. WebEye



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×