24 czerwca 2018

Wiadomości » Wiadomości

Jak dbać o siebie w trasie?

Jak dbać o siebie w trasie?

Kierowcy ciężarówek spędzają w trasie bardzo dużą część swojego życia, można więc stwierdzić, że życie w kabinie staje się dla nich codzienną rutyną. Warto, aby do tej rutyny wprowadzić elementy i zachowania pomagające dbać o zdrowie i dobre samopoczucie. Inaczej siedzący tryb życia oraz stres związany z wykonywaną pracą mogą bardzo negatywnie odbić się na stanie zdrowotnym i skutkować poważnymi dolegliwościami już po kilku latach pracy w zawodzie.


Oto kilka porad, które mogą okazać się cenne dla kierowców ciężarówek – zwłaszcza tych początkujących, którzy mogą jeszcze nie być w pełni świadomi konsekwencji zdrowotnych wykonywania tego zawodu.


  1. Zdrowo się odżywiaj. Regularne, pełnowartościowe posiłki są niezwykle istotne dla każdego kierowcy. W trasie łatwiej jest o fast-food czy energetyczne słodkie i słone przekąski niż o solidny obiad z porcją warzyw i białka. Warto jednak włożyć odrobinę wysiłku w przygotowanie zapasów na wyjazd, zainwestować w turystyczną lodówkę i popracować nad silną wolą. Niedobór witamin i mikroelementów szybko da o sobie znać nadmiernym zmęczeniem, dekoncentracją, osłabieniem organizmu, obniżeniem odporności. Nie pozwól na to i zadbaj o zdrową dietę oraz regularne spożywanie posiłków. Nie pomijaj śniadań, a w razie nagłego głodu ratuj się zdrowymi przekąskami, np. bakaliami lub owocami.

  2. Nie zapominaj o aktywności fizycznej. Każdy podstój to dobra okazja do tego, by wykonać kilka ćwiczeń rozciągających i relaksujących. Postaraj się także znaleźć czas na regularne treningi. Wysiłek fizyczny pozwoli Ci utrzymać dobrą formę, pobudzi Twój metabolizm i pomoże rozładować stres.

  3. Pij dużo wody. Odpowiednie nawodnienie podczas długich godzin jazdy to absolutna podstawa. Jeśli Twojemu organizmowi zabraknie wody, szybko odczujesz zmęczenie, ból głowy, rozdrażnienie. Zawsze miej przy sobie zapas wody mineralnej i pamiętaj, że nie mogą jej zastąpić kawa, herbata ani słodkie napoje.

  4. Śpij długo i dobrze. Sen to regeneracja dla organizmu i odpoczynek dla umysłu. Ważna jest nie tylko ilość snu, ale także jego jakość. Przerywany lub zbyt płytki sen to forma bezsenności, która negatywnie odbije się na Twoim samopoczuciu, a w dłuższej perspektywie na zdrowiu. Jeśli masz problemy ze snem i nie potrafisz sobie z nimi poradzić, możesz zasięgnąć porady lekarza.

  5. Regularnie rób badania. Odwiedzaj lekarza nie tylko wtedy, gdy zaczyna Ci coś dolegać, ale także w celach profilaktycznych. Przynajmniej raz w roku warto zrobić podstawowe badania krwi, sprawdzić zawartość pierwiastków w organizmie, zmierzyć ciśnienie. Nieprawidłowości w wynikach mogą być pierwszym sygnałem problemów zdrowotnych i dadzą szansę na szybką reakcję zanim jeszcze pojawią się uciążliwe dolegliwości.

X Polecamy artykuł:
Ivan Hofmann nowym CEO GLS w USA

Hubert Szawaryński HiT Transport

www.hittransport.pl



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×