17 sierpnia 2018

Wiadomości » Wiadomości

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża
W 2020 roku Port Gdańsk zyska rozbudowane i zmodernizowane Nabrzeże Oliwskie. To jeden z elementów programu inwestycyjnego z dofinansowaniem unijnym. Do przetargu stanęło 7 potencjalnych wykonawców.

Ogłoszony przetarg obejmuje rozbudowę oraz przebudowę Nabrzeża Oliwskiego, Nabrzeża Zakrętu Pięciu Gwizdków i Nabrzeża Ziółkowskiego wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Nabrzeża stanowią obudowę zachodniego brzegu Kanału Portowego w Gdańsku na wysokości Westerplatte. Zmodernizowane zostaną nabrzeża o łącznej długości niemal 1200 m.


Oferty w przetargu złożyło siedem podmiotów. Cztery konsorcja: 1. Roverpool i Cyes Maritime Works; 2. Strabag i Ed. Zueblin A.G.; 3. NDI Spółka Akcyjna i NDI Spółka Akcyjna; 4. Soletanche Polska z Soletanche Bachy International S.A.S.) oraz trzy przedsiębiorstwa (Cooperativa Muratori & Cementisiti, Budimex i Korporacja Budowlana DORACO). Inwestycja będzie realizowana w etapach tak, by możliwa była działalność eksploatacyjna nabrzeży. Potencjalni wykonawcy deklarują, że prace zajmą między 102 a 110 tygodniami od momentu podpisania umowy.

– Projekty dofinansowane z CEF są naszym priorytetem. Po pierwsze dlatego, że dzięki tym środkom możemy zrealizować inwestycje na ogromną skalę, po drugie dlatego, że mają nienaruszalny termin wykonania. Rozpoczynamy wielki program modernizacji i przebudowy, dzięki któremu Port ma stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym południowego Bałtyku – tłumaczy Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Prace obejmą m.in. roboty budowlane w zakresie nabrzeży, budowy wodociągów i rurociągów ściekowych, prace rozbiórkowe czy wodne roboty budowlane. Środki na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego w 85 procentach pochodzą z unijnego dofinansowania z programu CEF („Connecting Europe Facility” – „Łącząc Europę”). Łącznie do 2020 roku Port zamierza przeznaczyć na inwestycje ok. miliarda zł.

Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz Ro-Ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.
jagr./zmpg

 

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×