21 sierpnia 2019

Wiadomości » Kalendarium

Dyrektywa siarkowa „narobi dymu” ...

Dyrektywa siarkowa „narobi dymu” ...
... dowiedz się co czeka branżę TSL w 2015 roku i jak przygotować się na te zmiany? Przyjdź na spotkanie i dowiedz się więcej
W ferworze jesiennego szczytu towarowego branża TSL zapomina o tym, co ją czeka na początku roku 2015, który według wielu ekspertów będzie bardzo nerwowy. Dlaczego? Bo prognozują oni wzrost kosztów usług transportowych, a to dzięki wejściu w życie dyrektywie siarkowej.
Przypomnijmy - od 1 stycznia 2015 r. w regionie SECA (Sulphur Emission Control Area), obejmującego wody Bałtyku, Morza Północnego oraz Kanału La Manche za sprawą wejścia w życie dyrektywy siarkowej będą obowiązywać obniżone limity zawartości siarki w paliwach morskich, czyli bardziej ekologiczne paliwa a więc i droższe.

Przygotuj się na wzrost kosztów w transporcie drogowym!

Oznacza to podwyżki frachtu morskiego w obrębie wyżej wymienionych akwenów. Na tym jednak nie koniec, bowiem… w efekcie te dodatkowe koszty przeniosą się na ogólny rachunek dostaw towarów, bo przecież armatorzy nie będą dotować przymusowych inwestycji oraz podwyżek kosztem własnej marży. Zatem koszty te poniosą wszyscy, którzy nawet w najmniejszym stopniu są beneficjentami transportu morskiego w regionie SECA. A największym poszkodowanym będzie transport samochodowy oraz intermodalny. Dlaczego?
Chociażby wzrost cen za przeprawy promowe, które są ważnym składnikiem kosztowym transportu samochodowego. Również transport intermodalny, korzystający z odcinków morskich, będzie zmuszony do rewizji obecnych cen za przewóz naczep i kontenerów, itd., itd…
Oszacowania tych skutków podjęła się grupa specjalistów z branży TSL, paliwowej, morskiej i naukowcy, podczas spotkania managerów i specjalistów z branży TSL pt. „Dyrektywa siarkowa a wzrost cen usług transportowych”, które odbędzie się 24 października 2014 r. w Sopocie na Uniwersytecie Gdańskim.
Spotkanie organizuje portal pracujwlogistyce.pl, a udział w spotkaniu jest bezpłatny. Chętni mogą z zgłaszać swój udział do poniedziałku.
szczegóły spotkania

O ile mogą wzrosnąć frachty morskie w rejonie Bałtyku? Jak szacuje ekspert dr Ernest Czermański z Uniwersytetu Gdańskiego, np. na linii promowej Świnoujście – Ystad (typowy zestaw ciągnik + naczepa o łącznej długości 18,5mb) może wzrosnąć o 13 USD za sztukę, a już na linii ro-ro Lubeka – Hanko (za ten sam zestaw) nawet 126 USD za sztukę,
Niektórzy obawiają się gorszego, że dyrektywa siarkowa będzie miała znacznie szersze skutki, niż tylko w zakresie wzrostu niektórych kosztów związanych z przeprawami morskimi. Inną możliwą negatywną konsekwencją może być także wzrost cen oleju napędowego na lądzie. Popyt na nowe rodzaje „czystszego paliwa” może również przeprofilować rafinerie na produkcję ogromnych ilości nowego paliwa. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że spowoduje to wahanie cen popularnych paliw np. oleju napędowego, używanego przez pojazdy ciężarowe.
źródło: pracujwlogistyce.pl

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności oraz zasadami przetwarzania danych osobowych×