16 grudnia 2017

Wiadomości » Kalendarium

Podsumowanie I Dnia XIV Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA.

Podsumowanie I Dnia XIV Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA.

Minął pierwszy dzień 14 edycji Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA. Kilkaset liderów, ekspertów, specjalistów oraz słuchaczy, zebranych w warszawskim hotelu Hilton, wzięło udział w jednym z najważniejszych wydarzeń w branży logistycznej. Prelegenci reprezentowali szeroki sektor logistyczny, w tym departamenty supply chain, agencje celne czy międzynarodowe firmy spedycyjne. Omawiana była zarówno obecna sytuacja na rynku, jak i prognozy na następne lata czy innowacje technologiczne.

Forum rozpoczęło się od tradycyjnego powitania uczestników, a następnie pierwszej dyskusji poświęconej podsumowaniu minionego roku w Polsce i w Europie. Paneliści, w tym Piotr Sędziak, Dyrektor Operacyjny, ABC Data S.A, Małgorzata Połeć-Włoch, Regional Operations Director CSE, Central South East Europe Red Bull Sp. z.o.o., Tomasz Rusak, Członek Zarządu oraz Dyrektor ds. Rozwoju, Rusak Business Service oraz dr Waldemar Osmólski, Kierownik Centrum Wiedzy Logistycznej, Instytut Logistyki i Magazynowania poświęcili uwagę trendom globalizacyjnym przy jednoczesnym wzroście znaczenia aspektu lokalnego, szczególnie w świetle najnowszych wydarzeń w Katalonii. Doktor Osmólski poruszył zagadnienie postępującej automatyzacji i robotyzacji jako odpowiedź na niedobór siły roboczej. Według Piotra Sędziaka zanim dojdzie do wdrożenia nowych technologii na szeroką skalę, Polskę czeka zmiana otoczki prawnej i dostosowania się do nowych standardów. Małgorzata Połeć-Włoch zwróciła uwagę na niedawny atak hakerów na jeden ze światowych potentatów transportu morskiego - duński Maersk, podkreślając znaczenie cyberbezpieczeństwa w logistyce.

Następny wykład o roli lidera w logistyce poprowadził doktor Rafał Tarasewicz, Operational Excellence Director Europe z międzynarodowej firmy spedycyjnej DB Schenker. Jak kształtowane są postawy lean liderów, szefów brygad i zespołów na różnych szczeblach zarządzania? Odpowiedzią na to jest  system Kata Coachingu i Kata Doskonalenia w logistyce, którą w ramach akademii oraz szkoleń dla pracowników wdraża polski oddział firmy.

Radosław Nowak, Supply Chain Director, NIVEA Polska, objaśnił rolę “zakupowca” - przedstawiciela działu zakupów w koncernie - oraz innych działów w procesie zakupowym na przykładzie Grupy Beiersdorf/Nivea.

Monika Gochnia oraz Michał Janikowski z Grupy SMYK opowiedzieli jak dwa odmienne działy: ‘offline’ supply chain oraz e-commerce - potrafią wspólnie być zarządzane, korzystając z tej samej kadry, powierzchni,  WMS, zapasu oraz procesu zatowarowania.

Następne wykłady oraz panel dyskusyjny poświęcony był rynku pracy w logistyce. Karol Kundzicz, wspólnik oraz założyciel CRUSAR opowiedział o unikalnym podejściu do pracowników: postawienia na wizerunek firmy oparty o wartości, inwestycje w CRS pokroju fundacji wspierającej dzieci, akademii jazdy dla najmłodszych, zapewnieniu opieki lekarskiej i psychologicznej oraz promocji zdrowego i aktywnego trybu życia. Maciej Wroński, Prezes Związku Pracodawców "Transport i Logistyka Polska" skupił się na statystykach dotyczących rynku pracy kierowców w Polsce. Według wyliczeń ZPTiLP, około 60 tysięcy kierowców powinno rocznie wchodzić na rynek aby zapobiec deficytom i negatywnym skutkom czynników. A jakie czynniki działają na pogłębianie się niedoborowi? Słabe przygotowanie do zawodu, brak umiejętności miękkich, niska lojalność wobec pracodawcy, niesatysfakcjonujący tryb pracy i kiepskie relację na linii kierowca-przełożony, wymieniał Wroński.

Maciej Śledziński oraz Robert Magolon ze spółki VIVE Transport przedstawili funkcjonalności kontenerów wymiennych oraz ich funkcję transportową w odniesieniu do bezpieczeństwa i jakości świadczonych usług. Paneliści Krzysztof Maśny, Dyrektor ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw z Castorama Polska, Marek Foryński, Dyrektor Grupy BTS z Panattoni Europe, Maciej Madejak, Dyrektor ds. rozwoju biznesu na Polskę z Goodman, Grzegorz Stanisław Woelke, Prezes VIVE Transport oraz Dariusz Kierski, Dyrektor Logistyki z Grupy Muszkieterów omówili rynek magazynów w Polsce.

Nie zabrakło też wątku coraz powszechniejszej w logistyce Internet of all Things - Internetu Rzeczy - przybliżonego przez doktora inżyniera Michała Grabia, Kierownik Laboratorium Technologii Identyfikacyjnych oraz kierownik obszaru badawczego RFID w Instytucie Logistyki i Magazynowania. Rozwiązania IoT, według doktora Grabia, nie tylko zoptymalizują obsługę zamówień i dystrybucję, ale znajdą szerokie zastosowanie w zakresie gospodarki magazynowej - wysyłając sygnał o brakach w zapotrzebowaniu czy podając dokładną lokalizację określonego produktu. Dzień zamknął wywiad mecenasa Pawła Lipskiego, partnera kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds Sutherland, o e-logistyce, a w praktyce o relacjach między klientem a sklepem internetowym, przykładach reklamacji czy niedozwolonych klauzuli dostaw towarów.

Zapraszamy do śledzenia relacji z drugiego dnia Forum na naszym oficjalnym fanpage’u → https://www.facebook.com/SpedycjePL/



Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×