20 listopada 2017

Wiadomości » Wywiady

e-commerce w modzie, czyli obsługa logistyczna branży fashion

e-commerce w modzie, czyli obsługa logistyczna branży fashion... mówi o tym Tomasz Pyka, dyrektor sprzedaży, DB Schenker
Jak zmieniają się kanały sprzedaży w branży fashion w ciągu ostatnich lat? Jak zwłaszcza e-commerce wpływa na logistykę?
E-commerce wywiera ogromny wpływ na rozwój branży fashion. Z roku na rok wzrasta sprzedaż online. Internauci mają do dyspozycji e-sklepy oferujące ubrania różnych marek. Nasi klienci z tej branży także uruchamiają swoje sklepy internetowe.
Co ciekawe, w mijającym roku ok. 30 % zapytań z obszaru logistyki magazynowej, skierowanych do DB Schenker w Polsce, dotyczyło dostaw indywidualnych lub obsługiwanych internetowo. To oznacza, że proces rozdrobnienia zleceń i zmniejszania się wielkości wysyłek stale postępuje.


O logistyce w branży papierniczej

- Jakie są obecnie wymagania w stosunku do operatorów logistycznych?

Od dobrego operatora oczekuje się umiejętnego reagowania na szczyty sezonowe i sprawnej obsługi „zwrotów”. Ważne jest też zagwarantowanie klientowi dostępności innych form transportu niż z wykorzystaniem tradycyjnych palet. W branży odzieżowej towar może być przewożony m.in. w boxach lub na wieszakach.
Liczy się też globalny zasięg działań prowadzonych przez operatora. Firmy z tej branży działają na wielu rynkach, co oznacza, że potrzebują obsługi uwzględniającej transport w imporcie oraz eksporcie oraz realizacji dodatkowych usług. Dzięki wsparciu operatora logistycznego, który dysponuje globalna siecią oddziałów i połączeń, mogą skupić się na rozwijaniu biznesu.

Jakie wyzwania wiążą się z obsługą tej branży?

Dostawy dla branży fashion są zwykle realizowane kolejnego dnia i muszą zostać zrealizowane do konkretnej godziny. Zazwyczaj nie jest praktykowane dostarczanie towaru, kiedy w sklepie są już klienci. Dlatego galerie i sklepy zlokalizowane przy handlowych ulicach są  zazwyczaj zaopatrywane przed godz. 9:00.
Przykładowo, dostawy do centrów handlowych odbywają się w ściśle określonych oknach czasowych. Towar musi zostać wniesiony bezpośrednio do sklepu przez kierowcę lub dostarczony w specjalnych pojemnikach  i odebrany  w wyznaczonym czasie przez pracownika sklepu. W wielu przypadkach trzeba również wypracować proces obsługi zwrotu pojemników –  najczęściej nie stosuje się dostaw paletowych. W przypadku dostaw do sklepów przy ulicach handlowych trzeba dodatkowo pamiętać, że poruszanie się samochodem po danym obszarze (np. ścisłym centrum miasta) jest dopuszczalne tylko w określonych godzinach.
źr. DB Schenker

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×