23 lipca 2017

Wiadomości » Wywiady

e-commerce w modzie, czyli obsługa logistyczna branży fashion

e-commerce w modzie, czyli obsługa logistyczna branży fashion... mówi o tym Tomasz Pyka, dyrektor sprzedaży, DB Schenker
Jak zmieniają się kanały sprzedaży w branży fashion w ciągu ostatnich lat? Jak zwłaszcza e-commerce wpływa na logistykę?
E-commerce wywiera ogromny wpływ na rozwój branży fashion. Z roku na rok wzrasta sprzedaż online. Internauci mają do dyspozycji e-sklepy oferujące ubrania różnych marek. Nasi klienci z tej branży także uruchamiają swoje sklepy internetowe.
Co ciekawe, w mijającym roku ok. 30 % zapytań z obszaru logistyki magazynowej, skierowanych do DB Schenker w Polsce, dotyczyło dostaw indywidualnych lub obsługiwanych internetowo. To oznacza, że proces rozdrobnienia zleceń i zmniejszania się wielkości wysyłek stale postępuje.


O logistyce w branży papierniczej

- Jakie są obecnie wymagania w stosunku do operatorów logistycznych?

Od dobrego operatora oczekuje się umiejętnego reagowania na szczyty sezonowe i sprawnej obsługi „zwrotów”. Ważne jest też zagwarantowanie klientowi dostępności innych form transportu niż z wykorzystaniem tradycyjnych palet. W branży odzieżowej towar może być przewożony m.in. w boxach lub na wieszakach.
Liczy się też globalny zasięg działań prowadzonych przez operatora. Firmy z tej branży działają na wielu rynkach, co oznacza, że potrzebują obsługi uwzględniającej transport w imporcie oraz eksporcie oraz realizacji dodatkowych usług. Dzięki wsparciu operatora logistycznego, który dysponuje globalna siecią oddziałów i połączeń, mogą skupić się na rozwijaniu biznesu.

Jakie wyzwania wiążą się z obsługą tej branży?

Dostawy dla branży fashion są zwykle realizowane kolejnego dnia i muszą zostać zrealizowane do konkretnej godziny. Zazwyczaj nie jest praktykowane dostarczanie towaru, kiedy w sklepie są już klienci. Dlatego galerie i sklepy zlokalizowane przy handlowych ulicach są  zazwyczaj zaopatrywane przed godz. 9:00.
Przykładowo, dostawy do centrów handlowych odbywają się w ściśle określonych oknach czasowych. Towar musi zostać wniesiony bezpośrednio do sklepu przez kierowcę lub dostarczony w specjalnych pojemnikach  i odebrany  w wyznaczonym czasie przez pracownika sklepu. W wielu przypadkach trzeba również wypracować proces obsługi zwrotu pojemników –  najczęściej nie stosuje się dostaw paletowych. W przypadku dostaw do sklepów przy ulicach handlowych trzeba dodatkowo pamiętać, że poruszanie się samochodem po danym obszarze (np. ścisłym centrum miasta) jest dopuszczalne tylko w określonych godzinach.
źr. DB Schenker

Podaj adres email

Wprowadź treść komentarza

Ze względów bezpieczeństwa komentowanie artykułów wymaga potwierdzenia wpisu.
Państwa komentarz będzie wyświetlony po kliknięciu linku wysłanego na wprowadzony adres email.


 
Arsped Sp. z o. o. 2009-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone
Zapoznaj się z polityką prywatności×